وزارت امور خارجه نباید در کار وزارت اقتصاد دخالت کند
وزارت امور خارجه نباید در کار وزارت اقتصاد دخالت کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد وزارت خارجه در ۵ سال گذشته،گفت: وزارت امور خارجه نباید در موضوعات تخصصی مربوط به وزارت اقتصاد دخالت کند. به گزارش قلم پرس، محمد حسن نژاد درباره اظهارات وزیر خارجه در زمینه پولشویی گفت: در شرایط فعلی مسئولان وزارت امور خارجه آمریکا با سفر به […]

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد وزارت خارجه در ۵ سال گذشته،گفت: وزارت امور خارجه نباید در موضوعات تخصصی مربوط به وزارت اقتصاد دخالت کند.

به گزارش قلم پرس، محمد حسن نژاد درباره اظهارات وزیر خارجه در زمینه پولشویی گفت: در شرایط فعلی مسئولان وزارت امور خارجه آمریکا با سفر به کشور های مختلف تلاش می کنند که ایران را به عنوان حامی تروریسم معرفی کنند و کشورها را با خود در مقابله با ایران همراه کنند اما وزارت امور خارجه ایران به جای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان اعلام می‌کند که در ایران، پولشویی وجود دارد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:رفتار اخیر وزارت امور خارجه قابل قبول نیست و درباره FATFو CFT باید بانک مرکزی و وزارت اقتصاد اظهارنظر انجام دهند و نباید وزارت خارجه به این موضوع تخصصی ورود کند و در کار وزارت اقتصاد دخالت کند این رفتار وزارت امور خارجه جای سوال دارد.
نماینده مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:احساس میشود ضعیف ترین عملکرد وزارت خارجه در ۵ سال گذشته بوده چرا که به طور مثال پیگیری درباره حادثه منا به نتیجه‌ای نرسید و اخیراً نیز موضوع دانمارک به وجود آمد و از اعتبار گذرنامه های ایرانی کاسته شد و در موضوع برجام نیز نتیجه ای حاصل نشد.

حسن نژاد افزود:آقای ظریف از ضعف عملکرد خود در وزارت خارجه اطلاع دارد اما این کارها انجام می شود تا به دست مجلس استیضاح شود تا قهرمان شود چرا که میخواهد ضعف عملکرد دولت بر عهده او نیفتد و بعدا نیز اعلام کند که اگر در وزارت خارجه به کار خود ادامه می داد کارها را درست می کرد که این فرار رو به جلو محسوب می‌شود.