ورود صندوق ذخیره فرهنگیان به بورس نباید زمینه‌ساز ضرر فرهنگیان شود/ جابه‌جایی‌های مالی با طمأنینه صورت گیرد
ورود صندوق ذخیره فرهنگیان به بورس نباید زمینه‌ساز ضرر فرهنگیان شود/ جابه‌جایی‌های مالی با طمأنینه صورت گیرد

عضو هیات رئیسه کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان خواستار آن شد که با توجه به حجم بالای سرمایه در این صندوق، جابه‌جایی‌های مالی با طمأنینه صورت گیرد. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمد حسن‌نژاد با اشاره به برنامه رئیس صندوق ذخیره فرهنگیان مبنی بر ورود شرکت‌های زیرمجموعه صندوق به […]

عضو هیات رئیسه کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان خواستار آن شد که با توجه به حجم بالای سرمایه در این صندوق، جابه‌جایی‌های مالی با طمأنینه صورت گیرد.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمد حسن‌نژاد با اشاره به برنامه رئیس صندوق ذخیره فرهنگیان مبنی بر ورود شرکت‌های زیرمجموعه صندوق به بورس و فرابورس، گفت: اگرچه  ورود به بورس اتفاق خوبی است که می‌تواند راه فساد مالی را کاهش دهد اما از نگاه علم اقتصاد- مالی انتقال تمامی سرمایه به بورس و تبدیل آن به سهام منطقی نیست؛ مگر آنکه دارایی‌های با ریسک و بدون ریسک با هم خریداری شوند.

نماینده مردم مرند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در همه جای دنیا صندوق‌های بزرگی همچون صندوق ذخیره فرهنگیان، سرمایه خود را در اموراتی همچون املاک و مستقلات، سهام بلند و کوتاه مدت و… سرمایه‌گذاری می‌کنند هرچند استراتژی‌ها برای  دستیابی به سود در این صندوق‌ها متفاوت است.

وی ادامه داد: اگرچه این تفکر قابل تامل است اما باید مراقب بود ورود به بورس، فرهنگیان را متضرر نکند بدین شکل که دارایی‌ها ارزان به فروش برسد و سهام‌ها گران خریده شوند؛ لذا باید محتاط بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درخصوص این اظهارنظر رئیس صندوق مبنی بر اینکه صندوق نباید بنگاه‌داری کند و بلکه باید سهام داشته باشد، گفت: اگرچه بنگاه‌داری همان سهام‌داری است اما اگر مدیرعامل مشخص شود صندوق به سمت بنگاه‌داری رفته است اما اگر مدیرعامل مشخص نشود“سهام‌داری خرد” شکل می‌گیرد که به نظرم تفکر خوبی برای داشتن سود منطقی و مطمئن است.

عضو هیات رئیسه کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان همچنین توصیه کرد با توجه به حجم بالای سرمایه صندوق، جابه‌جایی‌های مالی با طمانینه صورت بگیرد./