ورزشکاران مراغه‌ای در سال ‘گذشته ۳۱۷ مدال کسب کردند
ورزشکاران مراغه‌ای در سال ‘گذشته ۳۱۷ مدال کسب کردند
رییس اداره ورزش و جوانان مراغه گفت: ورزشکاران شهرستان در سال گذشته ۳۱۷ مدال در رشته‌های مختلف ورزشی کسب کردند که موفقیت بزرگی برای ورزش شهرستان بود.

به گزارش قلم پرس به نقل از ایرنا، مهدی نوایی با بیان اینکه نخستین مدال طلای مسابقات جهانی در تاریخ ورزش این شهرستان سال گذشته از سوی مسعود فرمانی عضو تیم ملی سپک تاکرا کسب شد افزود: همچنین تعداد ۲۴ مدال بین المللی حاصل تلاش ورزشکاران مراغه ای در سال گذشته بوده است.
وی اضافه کرد: ورزشکاران این شهرستان در مسابقات کشوری در سال گذشته، ۱۰۱ مدال کسب کردند که از این تعداد ۳۶ طلا، ۳۴ نقره و ۳۱ برنز است و همچنین تعداد مدال های استانی این شهرستان ۱۹۱ مورد بوده که از این تعداد ۱۰۲ طلا، ۴۸ نقره و ۴۱ برنز است.
وی به فعالیت باشگاه های شهرستان اشاره کرد و گفت: در حال ۶۷ باشگاه خصوصی و ۱۹ باشگاه دولتی در مراغه فعالیت می کنند.

دعوت ۱۹ ورزشکار مراغه ای در سال گذشته به تیم های ملی 
رییس اداره ورزش و جوانان مراغه به مراسم تجلیل از برترین های ورزش شهرستان و استقبال از مدال آوران در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۱۹ ورزشکار مراغه ای در رشته های هندبال، فوتبال ناشنوا، سپک تاکرا، وزنه برداری و تیراندازی با کمان به تیم های ملی کشورمان دعوت شدند.
وی گفت: بانوان فوتسالیست مراغه ای در سال گذشته در لیگ دسته دوم کشوری با اقتدار و به عنوان تیم اول در نیم فصل به مرحله بعدی رقابت ها صعود کرد که نیم فصل دوم این رقابت ها به میزبانی مراغه برگزار خواهد شد.

وی افزود: هندبال آقایان نیز به عنوان تیم دوم در سال گذشته از دسته سوم کشوری به دسته دوم صعود کرد.

افزایش سرانه ورزشی مراغه به ۶۹ سانتی متر مربع
نوایی به افتتاح های انجام شده در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سرانه ورزشی شهرستان در سال گذشته با افتتاح خانه شطرنج مهدویه و کارتینگ حمیدی به ۶۹ سانتی مترمربع افزایش یافت.
وی گفت: ۲۷ سانتی مترمربع فضای روباز و ۴۲ سانتی مترمربع فضای سرپوشیده شهرستان است که برای افزایش سرانه در سالجاری برنامه های مختلفی را در نظر داریم.
وی گفت: برای بهره برداری از ۲ پروژه شطرنج مهدویه و کارتینگ حمیدی در سال گذشته بالغ بر ۶ میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی هزینه شده است.

برگزاری ۴۷ کارگاه دانش افزایی از سوی اداره ورزش و جوانان مراغه در سال گذشته
وی به برگزاری منظم جلسات شورای ورزش قهرمانی و همگانی اشاره کرد و گفت: همچنین جلسات تخصصی برای هیات های ورزشی در راستای توسعه دانش مربیان و داوران در شهرستان برگزار شده است که برگزاری ۴۷ کارگاه دانش افزایی از جمله این جلسات است.
وی گفت: برگزاری ۴ دوره مربیگری در رشته های شطرنج، آمادگی جسمانی، بوکس و سه مورد کلاس داوری تدوین و طراحی ۲۰ پوستر، مقاله و کتاب در خصوص آمارهای مربوطه از دیگر برنامه هاست.

میزبانی از ۱۸ رویداد کشوری و استانی
رییس اداره ورزش و جوانان مراغه گفت: در سال گذشته شهرستان مراغه از ۶ رویداد کشوری در رشته های کاراته بانوان و آقایان، ورزش های رزمی، کوهنوردی، قایقرانی و صعود سراسری به سهند و ۱۲ رویداد استانی میزبانی کرده است.
نوایی اضافه کرد: همچنین مراغه در سال ۹۸ از اردوی آمادگی تیم های استانی در رشته های کاراته، وزنه برداری، کونگ فو، جودو، فوتبال، بستکبال، ددلیفت، تیراندازی با کمان و المپیاد بهبود یافتگان این شهرستان میزبانی کرده است.

میزبانی از ۶ هزار ورزشکار استانی در لیگ های مختلف
نوایی گفت: شهرستان مراغه میزبان ۵ لیگ استانی در سال گذشته بود که در این مسابقات پذیرای بیش از ۶ هزار ورزشکار از شهرستان های مختلف استان بود.
وی گفت: همچنین تیم های شهرستان در سال گذشته در رشته های مختلف در ۱۱ لیگ استانی شرکت کردند.
وی افزود: توجه به ورزش قهرمانی از اولویت های این اداره بوده و در شهرستان با همکاری دستگاه های متولی سعی در استفاده از تمامی ظرفیت ها برای شناسایی پتانسیل های ورزشی هستیم.
وی ادامه داد: توسعه زیرساخت های ورزشی و شناسایی استعدادهای برتر و نخبه ورزشی در رده های ابتدایی از برنامه های اصلی شهرستان در توسعه ورزش قهرمانی است.

برگزاری ۵۷۷ برنامه مختلف در حوزه ورش همگانی
رییس اداره ورزش و جوانان مراغه به عملکرد این اداره در حوزه ورزش همگانی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۵۷۷ برنامه مختلف در حوزه ورزش همگانی در دو بخش بانوان و آقایان در مناطق شهری و روستایی شهرستان برگزار شده است.
وی افزود: ۲۹۳ برنامه از جمله کوهنوردی، دوچرخه سواری و پیاده روی در منطقه شهری در حوزه ورزش همگانی در سال گذشته برگزار شده است.
نوایی افزود: همچنین ۶۰ همایش در حوزه های مختلف و ۵ جشنواره روستایی از دیگر برنامه های این اداره در حوزه ورزش همگانی در مناطق روستایی شهرستان است.
وی اضافه کرد: میزبانی مسابقات استانی جام خوشه چین در پاییز ۹۸ از جمله برجسته ترین برنامه های ورزش روستایی بوده که این شهرستان میزبان بیش از یکهزار و ۵۰۰ ورزشکار در این مسابقات بود.
وی ادامه داد: در بخش بانوان در حوزه ورزش همگانی ۲۱۹ برنامه در مناطق روستایی برگزار شده و در حوزه برنامه های اخلاق مدارانه و بزرگداشت شهدا، حجاب و عفاف ۱۴۰ برنامه اجرا شده است.
نوایی خاطرنشان کرد: همچنین بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی با همکاری دیگر دستگاه ها در شهرستان از سوی این اداره در حوزه ورزش و جوانان انجام و برگزار شده است.

۱۶ جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در سال ۹۸
رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان مراغه به حوزه جوانان اشاره کرد و گفت: در راستای پایش و نظارت بر مسایل جوانان، این اداره در سال گذشته با برگزاری ۱۶ جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با حضور مسوولان و کمیته های تخصصی سعی در نظارت و حل موضوعات این حوزه شده است.
نوایی گفت: همزمان با هفته جوان در سال گذشته با برگزاری جشنواره حضرت علی اکبر از ۱۷ جوان موفق و نمونه شهرستان در حوزه های مختلف تجلیل شد.

به گزارش ایرنا، هشت هزار و ۹۷۰ ورزشکار سازمان یافته در قالب ۴۲ هیات ورزشی در شهرستان مراغه فعالیت می کنند.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است