وجود مسیر ایمن دوچرخه سواری در شهر حق مردم است
وجود مسیر ایمن دوچرخه سواری در شهر حق مردم است
عضو شورای شهر تبریز گفت: نبود مسیر ایمن دوچرخه سواری در شهر باعث شده تا نتوانیم به مردم اصرار کنیم از این وسیله حمل و نقل استفاده کنند.

به گزارش قلم پرس، سعید نیکوخصلت در خصوص علت دوچرخه سواری چند روز قبل خود با شهردار تبریز گفت: از ماه ها قبل با کارشناسان و سمن های زیست محیطی و دوچرخه سواران در حال بررسی چگونگی افزایش استقبال شهروندان از این وسیله حمل و نقل هستیم.

او ادامه داد: نتایج بررسی های ما نشان داد در شهر مسیرهای ایمن دوچرخه سواری به اندازه کافی وجود ندارد. بر همین مبنا برنامه ریزی کردیم تا با شهردار تبریز از این مسیرها بازدید کرده و ببینیم چگونه می توانیم مسیرهای ایمن دوچرخه سواری در شهر ایجاد کنیم.

این عضو شورای شهر تبریز با تاکید بر اینکه تا زیرساخت ها آماده نشده، نمی توانیم انتظار تغییر رفتار مردم را داشته باشیم، گفت: در حال تهیه نقشه مسیر دوچرخه سواری از ائل گلی تا میدان ساعت در مرحله اول و سپس تهیه نقشه مسیرهای دوچرخه سواری در مناطق شمالی و غربی به میدان ساعت در مرحله دوم هستیم.

او وجود مسیر دوچرخه سواری امن در شهر را حق مردم دانست و افزود: مسیر دوچرخه سواری در تمام کشورهای جهان وجود دارد و ما نیز باید این حمل و نقل پاک را توسعه دهیم.