واکنش شهردار به ترک فعل‌های صورت گرفته در حوزه مدیریت شهری تبریز/  با مشکل بازی با کلمات روبه‌رو هستیم
واکنش شهردار به ترک فعل‌های صورت گرفته در حوزه مدیریت شهری تبریز/  با مشکل بازی با کلمات روبه‌رو هستیم

[ad_1] واکنش شهردار به ترک فعل‌های صورت گرفته در حوزه مدیریت شهری تبریز/ با مشکل بازی با کلمات روبه‌رو هستیم شهردار تبریز در خصوص موضوع ترک فعل‌های صورت گرفته در حوزه مدیریت شهری تبریز و پیگیری آنها گفت: یکی از آسیب‌های متوجه مجموعه حکمرانی کشور از جمله شهرداری نبود ساختارهای مدون و حرکت‌های سلیقه‌ای و […]

[ad_1]

واکنش شهردار به ترک فعل‌های صورت گرفته در حوزه مدیریت شهری تبریز/ با مشکل بازی با کلمات روبه‌رو هستیم


شهردار تبریز در خصوص موضوع ترک فعل‌های صورت گرفته در حوزه مدیریت شهری تبریز و پیگیری آنها گفت: یکی از آسیب‌های متوجه مجموعه حکمرانی کشور از جمله شهرداری نبود ساختارهای مدون و حرکت‌های سلیقه‌ای و متکی به فرد است.

به گزارش قلم پرس،از تبریز،  یعقوب هوشیار امشب در گفت و گو با خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگاراندر خصوص موضوع ترک فعل‌های صورت گرفته در حوزه مدیریت شهری تبریز و پیگیری آنها اظهار داشت: یکی از آسیب‌های متوجه مجموعه حکمرانی کشور از جمله شهرداری نبود ساختارهای مدون و حرکت‌های سلیقه‌ای و متکی به فرد است که زمینه‌ساز مشکلات متعددی می‌شود که در کل کشور مبتلا به است.

وی ادامه داد: امروز شهرداری به این بلوغ رسیده و پیگیر  ایجاد این ساختارها در چهارچوب قانون درآمدهای پایدار هستیم و بر همین اساس ۷۷ پروژه ناقص و بر زمین مانده از گذشته را شناسایی کرده و هر هفته پیگیر حل مشکلات آنها هستیم.

 شهردار تبریز تصریح کرد: پیمانکاران تعداد عمده ای از این پروژه ها خلع ید شده که در این زمینه حوزه پسماند به شدت مورد توجه است چرا که با موضوع سلامت شهروندان به عنوان یک اولویت غیرقابل جایگزین در ارتباط است و در سال آینده نگاه ویژه ای به این موضوع خواهیم داشت و سایر پروژه ها در صورت امکان احیا و در غیر این صورت خلع ید خواهند شد و تلاش می کنیم تا پایان سال بخش مهمی را از این پروژه ها تعیین تکلیف کنیم.

 با مشکل بازی با کلمات روبه‌رو هستیم

وی در خصوص آخرین وضعیت ایجاد سامانه شفافیت نیز گفت: این موضوع مورد تاکید خود شهرداری است اما در این زمینه با مشکل بازی با کلمات روبه‌رو هستیم و گاهی این شفافیت به معنی تامین مطامع و خواسته های برخی افراد و جریان های خاص تعبیر می شود.

هوشیار تأکید کرد: با این حال لازم است زیرساخت های مورد نیاز این سامانه تکمیل شود و آماده ایم در حوزه مطالبه گری اطلاعات و مستندات لازم را در چهارچوب امکان و اختیارات قانونی خودمان در اختیار افراد و رسانه ها قرار دهیم.

شهردار کلانشهر تبریز به موضوع اغتشاشات اخیر و تبعات و هزینه های آن در شهر تبریز نیز اشاره کرد و گفت: در جریان این ناآرامی ها ۲۲ میلیارد تومان خسارت به اموال عمومی و شهری وارد شده است.

 

توسعه متوازن شهر در گرو جذب سرمایه‌گذار است

شهردار تبریز با بیان اینکه برخی پروژه‌ها محرک توسعه شهر هستند، گفت: با این پروژه ها می توان در چهار سال آتی ۱۰۰ هزار میلیارد سرمایه جذب کرد.

هوشیار اظهار کرد: توسعه متوازن شهر در گرو توانمندی شهرداری در بحث جذب سرمایه گذاری است.

وی در خصوص کمبود ماشین آلات سنگین در شهرداری تبریز اظهار کرد: در ۱۰ سال گذشته تنها سه دستگاه ماشین آلات سنگین خریداری شده است و شهرداری تبریز برای خرید این نوع ماشین آلات لایحه‌ای با موضوع تهاتر با یک پروژه سرمایه گذاری به شورا برده است که این موضوع هفته جاری به تصویب شورای اسلامی شهر رسید.

شهردار تبریز با اشاره به وضعیت آلودگی شهر تبریز اظهار کرد: برخی صنایع در غرب تبریز آلایندگی زیادی داشته و از علل آلودگی شهر است و در قانون نیز ذکر شده این صنایع به خارج از محدوده شهر انتقال یابد.

انتهای پیام/ ۶۰۰۳۶


[ad_2]