واردات بی‌رویه کمر تولید داخلی را می‌شکند/اقتصاد مقاومتی با نگاه استراتژیک محقق می‌شود
واردات بی‌رویه کمر تولید داخلی را می‌شکند/اقتصاد مقاومتی با نگاه استراتژیک محقق می‌شود

عضو جمعیت ایثارگران با بیان اینکه واردات بی‌رویه کمر تولید داخلی را می‌شکند، گفت: اقتصاد مقاومتی با نگاه استراتژیک محقق می‌شود. عشرت شایق عضو جمعیت ایثارگران در گفت و گو با خبرنگارران، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم عمل به اقتصاد مقاومتی، گفت: دولت یازدهم باید گامی موثر در جهت ممانعت […]

عضو جمعیت ایثارگران با بیان اینکه واردات بی‌رویه کمر تولید داخلی را می‌شکند، گفت: اقتصاد مقاومتی با نگاه استراتژیک محقق می‌شود.

عشرت شایق عضو جمعیت ایثارگران در گفت و گو با خبرنگارران، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم عمل به اقتصاد مقاومتی، گفت: دولت یازدهم باید گامی موثر در جهت ممانعت از ورود   کالاهای که در داخل کشور با کیفیت مناسب‌تری نسبت به مشابه خارجی آن تولید می‌شود، بردارد.

وی با بیان اینکه برای داشتن اقتصادی پویا با تقویت تولید میسر می‌شود، ادامه داد: بها دادن به تولید داخلی می‌تواند اقتصادی را شکل دهد که در برابر هرگونه فشار و تهدید مقاوم باشد.

عضو جمعیت ایثارگران با بیان اینکه واردات بی‌رویه کمر تولید داخلی را می‌شکند، افزود: اگر می‌خواهیم صدای چرخ‌دندهای تولید را در کشور بشنویم و اقتصاد پویایی که درون‌زا باشد، داشته باشیم باید به زیرساخت‌های داخلی توجه بیشتری داشته باشیم که در همین راستا وزارت صنعت معدن تجارت می‌تواند نقش موثری ایفا کند.

شایق با تاکید براینکه پس از اجرایی شدن برجام باید مراقب باشیم تا پای شرکت‌های ورشکست خارجی به بهانه ایجاد اشتغال در کشور باز نشود، تصریح کرد: تنها باید در مواردی از دانش فنی برخی شرکت‌های خارجی استفاده شود و نباید کشور را بازار مصرف کالاهای برخی شرکت‌های خارجی ورشکسته کرد.

وی با بیان اینکه باید اراده جدی در اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی ایجاد شود، گفت: امروز دیگر زمان عمل به اقداماتی است که پیش از این در حوزه اقتصاد مقاومتی انجام شده است و نباید برخی همایش‌ها و سیمنارهای که دیگر سودی برای کشور ندارد برگزار شود.

عضو جمعیت ایثارگران با تاکید براینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید در برخی حوزه‌ها نگاه استراتژیک داشته باشیم، ادامه داد: مدیریت صحیح در بخش‌های همچون کشاورزی و صنعت می‌تواند برای جوانان این مرز و بوم مفید باشد و اشتغالی پایدار برای آنها ایجاد می‌کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم