هیچ مجوزی برای فعالیت دفاتر انتخاباتی صادر نشده است
هیچ مجوزی برای فعالیت دفاتر انتخاباتی صادر نشده است
رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان شرقی گفت: باتوجه‌به اینکه فرایند تبلیغات انتخاباتی آغاز نشده بر همین اساس هیچ مجوزی برای فعالیت دفاتر انتخاباتی صادر نشده و در صورت مشاهده مکان‌هایی به‌منظور انجام فعالیت‌های انتخاباتی ایجاد شده ابتدا تذکر داده می‌شود و در صورت عدم توجه پلمب خواهد شد.

به گزارش قلم پرس، موسی خلیل الهی در هفتمین نشست ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی با بیان اینکه دشمنان نظام و کشور با توسل به هر طریقی بهانه‌ای به دنبال ضربه واردکردن به انتخابات هستند، اظهار داشت: باید دست‌به‌دست هم بدهیم و از تمام ظرفیت برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات بهره‌مند شویم.

وی افزود: یکی از اولویت ها در برگزاری انتخابات جلب مشارکت گستره مردم بوده و دراین‌خصوص هیچ‌گونه اقدامات شائبه برانگیز که با تخریب و القای مطالب منفی موجب کاهش مشارکت شده و انتخابات را تحت تأثیر بگذارد، قابل گذشت نبوده و بر اساس قانون برخورد خواهد شد.

رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت‌های شائبه برانگیز برخی از داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا، خاطرنشان کرد: داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی که دارای سمت دولتی بوده یا عضو فعلی شورای شهر هستند درصورتی‌که بدون توجه به قانون و مصوبات ستاد پیشگیری از تخلفات جرایم انتخاباتی، اقداماتی شائبه برانگیز را انجام داده‌اند ضمن شناسایی و تشکیل پرونده با آنها بر اساس قانون برخورد خواهد شد.

وی در خصوص انتشار نامه‌های تأیید صلاحیت ارسالی از سوی فرمانداری‌ها به داوطلبان در فضای مجازی، تصریح کرد: انتشار اسناد محرمانه وصف کیفری داشته و هرکسی این اسناد را منتشر کند بر اساس قانون پیگیری و اقدامات لازم انجام خواهد شد.

خلیل الهی در رابطه‌ با فعالیت برخی دفاتر به‌عنوان ستادهای انتخاباتی، تأکید کرد: باتوجه‌به اینکه فرایند تبلیغات انتخاباتی آغاز نشده بر همین اساس هیچ مجوزی برای فعالیت دفاتر انتخاباتی صادر نشده و در صورت مشاهده مکان‌هایی به‌منظور انجام فعالیت‌های انتخاباتی ایجاد شده ابتدا تذکر داده می‌شود و در صورت عدم توجه پلمب خواهد شد.

انتهای پیام