هیچ‌کس حق بازی در زمین رقبای تولیدات داخلی را ندارد/ سنگ‌اندازی در مقابل تولید تراکتورسازی مشکوک است
هیچ‌کس حق بازی در زمین رقبای تولیدات داخلی را ندارد/ سنگ‌اندازی در مقابل تولید تراکتورسازی مشکوک است

[ad_1] رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: هیچ‌کس حق ندارد در زمین رقبای تولیدکنندگان داخل بازی کند و مجموعه‌ای که دانش بومی و تامین نزدیک ۱۰۰ درصد داخلی را در توان دارد چرا باید با مورد بی‌مهری قرار گیرد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، عزت الله اکبری عصر امروز در حاشیه بازدید از گروه صنعتی […]

[ad_1]


رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: هیچ‌کس حق ندارد در زمین رقبای تولیدکنندگان داخل بازی کند و مجموعه‌ای که دانش بومی و تامین نزدیک ۱۰۰ درصد داخلی را در توان دارد چرا باید با مورد بی‌مهری قرار گیرد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، عزت الله اکبری عصر امروز در حاشیه بازدید از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران اظهار کرد: تراکتورسازی برندی و افتخاری برای کشور است و همه قوا از مجلس گرفته تا دولت و تمام ارگان، با تمام توان وظیفه حمایت از این مجموعه را دارند اما به نظر می‌رسد بی‌ثباتی در تصمیمات و دخالت‌های غیرمنطقی باعث وارد آمدن ضربات جبران ناپذیری به این واحد صنعتی تاثیرگذار کشور شده است.

سنگ‌اندازی در مقابل تولید تراکتورسازی مشکوک هست

وی افزود: ادعا برای قیمت‌گذاری تراکتور از سوی وزارت جهادکشاورزی و از سوی دیگر عدم تخصیص دادن تسهیلات به کشاورزان متقاضی تراکتور، تناقضات غیرمنطقی هست که مشکوک بودن این اقدامات در قبل واحدی پویایی را تداعی می‌کند که گام‌های تولیدی را با شتاب بر می‌دارد.

اکبری تاکید کرد: قیمت‌گذاری دستوری هیچ جا جواب نداده و نخواهد داد و تعیین قیمت باید براساس ارزش تمام شده محصول، سود معقول و نگاه کارشناسی اتفاق بیفتد نه با دستورات خلق الساعه.

هیچ‌کس حق بازی در زمین رقبای تولیدات داخلی را ندارد

وی سیاست کلی نظام را حمایت از تولید داخلی اعلام و عنوان کرد: حمایت از تولید داخلی مورد تاکید مقام معظم رهبری است و هیچ‌کس حق ندارد در زمین رقبای تولیدکنندگان داخل بازی کند و مجموعه‌ای که دانش بومی و تامین نزدیک ۱۰۰ درصد داخلی را در توان دارد چرا باید با مورد بی‌مهری قرار گیرد.

نماینده مجلس یازدهم شورای اسلامی دادن تسهیلات بخش کشاورزی به محصولات وارداتی و در مقابل بی‌نصیب کردن مصرف کننده و تولید کننده از این مزیت را اقدامی غیرمعقول خواند و گفت: کشاورز و کشاورزی باید مورد تقویت شود.

وزیر جهادکشاورزی باید پاسخگو مشکلات بوجود آمده برای تراکتورسازی باشد 

وی با اشاره به اینکه وزیر جهادکشاورزی باید بابت این اقدامات پاسخگو باشد اظهار داشت: در اولین فرصت از وزیر جهادکشاورزی برای رفع این مشکلات و حمایت از تولید داخل برنامه عملی خواهیم خواست و قول نتایج خوب به این برند تاثیرگذار کشور خواهیم داشت.

باید مشخص شود چرا می‌خواهند اخلال در بازار تراکتور ایجاد کنند

وی نسبت به ادامه روند موجود هشدار داد و گفت: این روند اخلال در بازار را بدنبال خواهد داشت که دود حاصل از چشم نه تنها کشاورز و تولیدکننده بلکه امنیت غذایی کشور را خواهد رنجاند و باید بانیان و اهدافی که دنبال می‌کنند باید مشخص و معرفی شوند.

در این نشست مدیران گروه صنعتی تراکتورسازی ایران با ارائه گزارشی از حجم اشتغالزایی مستقیم ۵ هزار نفری و غیرمستقیم بیش از ۲۰۰ هزار نفری به واسطه تامین کنندگان و نمایندگان همکار با این مجموعه هشدار دادند اگر روند بی‌مهری‌ها نسبت به این واحد عظیم تولیدی ادامه داشته باشد به زودی توان تولیدی از این مجموعه سلب و رونق و تولید در واحدی با بیش از ۶ دهه قدم در سایه تصمیمات غیرکارشناسی به خطر خواهد افتاد.

انتهای پیام/۶۰۰۱۴/ی


[ad_2]