هنرمندان امید و آرزو را در نسل جوان زنده نگه دارند/  چرا واژه درستی معادل شهادت در زبان انگلیسی وجود ندارد
هنرمندان امید و آرزو را در نسل جوان زنده نگه دارند/  چرا واژه درستی معادل شهادت در زبان انگلیسی وجود ندارد

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنرمندانی که امید و آرزو را در نسل جوان زنده می کنند شایسته تقدیرند. به گزارش قلم پرس،از بناب، محمود سالاری صبح امروز در آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره موسیقی آوای انتظار بناب اظهار داشت: انتظار و غیبت آدابی دارد و باید زمانی که در موقعیت آن قرار داریم، […]



معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنرمندانی که امید و آرزو را در نسل جوان زنده می کنند شایسته تقدیرند.

به گزارش قلم پرس،از بناب، محمود سالاری صبح امروز در آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره موسیقی آوای انتظار بناب اظهار داشت: انتظار و غیبت آدابی دارد و باید زمانی که در موقعیت آن قرار داریم، این آداب را رعایت کنیم.

وی ادامه داد: در تمام طول تاریخ شیعیان برای تحقق ظهور منجی بشریت از جان و مال خود گذشته و  خون داده اند و اکنون ما نیز که در دوران غیبت امام زمان (عج) به سر می بریم  آماده ایم تا  قرعه شهادت به نام ما نیز رقم بخورد.

وی تصریح کرد: برخلاف فرهنگ غرب در فرهنگ اصیل ایران اسلامی و در ایام دفاع مقدس همه برای شهادت از یکدیگر سبقت می گرفتند در حالی که چنین مفهومی در فرهنگ غرب وجود ندارد و به همین دلیل است که حتی واژه درستی معادل شهادت در زبان انگلیسی وجود ندارد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: اگر قرار است جریان هنری خدمتی به حوزه فرهنگ بکند که باید بکند، باید در ایام غیبت انسان هایی را تربیت کند که در موقعیت های مورد نیاز رفتاری درست و شایسته انجام دهند و بر همین اساس از هنرمندانی که امید و آرزو را در نسل جوان زنده می کنند باید قدردانی کرد.

وی از دست اندرکاران جشنواره موسیقی آوای انتظار بناب که زمینه تحقق این مهم را در چنین جشنواره ای فراهم کردند تقدیر کرد.

گفتنی است جشنواره موسیقی آوای انتظار در بناب با معرفی نفرات برتر  به کار خود پایان داد.

پایان پیام/