هنر، ابزاری تاثیرگذار در بیان مفاهیم و نمایش هویت ملت‌ها
هنر، ابزاری تاثیرگذار در بیان مفاهیم و نمایش هویت ملت‌ها
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز، هنر را ابزاری تاثیرگذار در بیان مفاهیم و نمایش هویت ملت‌ها دانست.
به گزارش قلم پرس، حکیمه غفوری در بازدید از نمایشگاه آثار خوشنویسی استاد شهریار در بوستان قرآن اظهار کرد: شهریار شاعری تاثیرگذار در عصر حاضر بوده که به دو زبان فارسی و ترکی اهل بیت علیهم السلام را در اشعار خود به جهانیان معرفی کرده است.

وی با اشاره به تاثیر و نقش هنر در بیان مفاهیم و تاثیرگذاری و نفوذ آنها در میان تمامی زبان و فرهنگ‌ها، گفت: امید است که تمامی هنرمندان بتوانند راه هنرمندانی همچون شهریار را طی کنند و از هنر خود برای تاثیرگذاری و معرفی فرهنگ و هویت این آب و خاک بهره ببرند.

غفوری در ادامه بازدید خود از بوستان قرآن از تابلوی قرآن سنگی اثر هنرمند زمانی دیدن کرده و این اثر را نمونه‌ای بی نظیر در نوع خود دانست.

این نمایشگاه همچنین میزبان غلامرضا احمدی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تبریز و امیر نصیربیگی سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز بود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز در بازدید از این نمایشگاه ضمن قدردانی از شهردار منطقه ۷ و مدیر امور فرهنگی اجتماعی منطقه و برگزاری این نمایشگاه و معرفی ابعاد مختلف هنری استاد شهریار به عموم مردم و شهروندان، گفت: استاد شهریار شاعر، خوشنویس و موسیقیدان بود و از هنر و شهرت خود برای معرفی هویت و میراث فرهنگی، اعتقادات، روستا و دین خود به دنیا بهره برد.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: از محافل و نمایشگاه‌ها و فرصت‌های مختلف باید بهره برد و اسطوره‌ها و افراد تاثیرگذار در دنیای هنر و ادب شهر و کشور خود را به نسل جوان و شهروندان بیش از پیش معرفی کرد.