همسایه‌ای که درگذشت آیت‌الله هاشمی را تسلیت نگفت
همسایه‌ای که درگذشت آیت‌الله هاشمی را تسلیت نگفت

عربستان سعودی برخلاف باقی کشورهای منطقه و جهان نه‌تنها درگذشت آیت‌الله علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی را تسلیت نگفت، بلکه تلاش کرد تا سابقۀ انقلابی وی را زیر سؤال ببرد. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس‌جمهور اسبق ایران، شامگاه یکشنبه در پی عارضۀ قلبی در سن ۸۲ سالگی دار فانی را وداع گفت. […]

عربستان سعودی برخلاف باقی کشورهای منطقه و جهان نه‌تنها درگذشت آیت‌الله علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی را تسلیت نگفت، بلکه تلاش کرد تا سابقۀ انقلابی وی را زیر سؤال ببرد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس‌جمهور اسبق ایران، شامگاه یکشنبه در پی عارضۀ قلبی در سن ۸۲ سالگی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرگزاری اسوشیتد پرس، یکی از شبکه‌های دولتی تلویزیونی عربستان سعودی پس از انتشار خبر درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با پخش مصاحبه‌ای با یکی از سرکردگان گروهک منافقین، تلاش کرد تا سابقۀ انقلابی یار دیرین امام خمینی را تخریب کند.

اعضای گروهک تروریستی منافقین اندکی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ و در پی اجرای یک‌رشته ترورها و بمب‌گذاری‌ها که جان بسیاری از مردم و مقامات ایران را گرفت، مجبور شدند از کشور فرار کنند.

این گروهک تروریستی همچنین در جنگ ۸ سالۀ عراق علیه ایران، با حمایت صدام حسین، دیکتاتور سابق عراق، جنایات شنیعی را علیه مردم ایران و عراق مرتکب شد.

این گروهک تروریستی باوجود ارتکاب این جنایات، از حمایت کشورهایی مانند عربستان سعودی و امریکا برخوردار بوده است.

در همین راستا در تیرماه ۱۳۹۵ گردهمایی بقایای گروهک منافقین با حضور برخی مقامات اسبق سیاست خارجی کشورهایی مثل امریکا، فرانسه و عربستان سعودی در پاریس برگزار شد.

ترکی الفیصل، شاهزادۀ سعودی و رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان، با سخنرانی در این اجلاس به لفاظی علیه ایران و مسئولان نظام جمهوری اسلامی پرداخت.

منبع: پرس تی‌وی فارسی