همایش اقتصادی صنعتگران و تجار آذربایجان شرقی و ارمنستان برگزار شد
همایش اقتصادی صنعتگران و تجار آذربایجان شرقی و ارمنستان برگزار شد

در دومین روز از سفر هیأت اقتصادی و تجاری آذربایجان شرقی به ارمنستان، همایش اقتصادی صنعتگران و تجار دو طرف امروز (پنج‌شنبه) برگزار شد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، استاندار آذربایجان شرقی در این نشست با تشریح ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف صنعتی و تولیدی، گفت: تبریز در طول تاریخ به‌عنوان محور ارتباطی شرق و […]



در دومین روز از سفر هیأت اقتصادی و تجاری آذربایجان شرقی به ارمنستان، همایش اقتصادی صنعتگران و تجار دو طرف امروز (پنج‌شنبه) برگزار شد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، استاندار آذربایجان شرقی در این نشست با تشریح ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف صنعتی و تولیدی، گفت: تبریز در طول تاریخ به‌عنوان محور ارتباطی شرق و غرب مطرح بوده و برخوردار از زیرساخت‌های ارتباطی جاده‌ای، ریلی و هوایی است.

 
عابدین خرّم افزود: استان آذربایجان شرقی یکی از استان‌های مهم صنعتی کشور است و در تولید محصولاتی چون فولاد، خودرو و قطعات جانبی، محصولات چرمی، مواد غذایی، محصولات کشاورزی و گلخانه‌ای و شیرینی و شکلات، از قطب‌های اصلی به شمار می‌رود.
 
وی خاطرنشان کرد: منطقه آزاد ارس در مرز ایران و ارمنستان، با وجود زیرساخت‌های مناسب و معافیت‌های گمرکی و مالیاتی برای واردات مواد اولیه و ماشین‌آلات تولید، آماده پذیرش سرمایه‌گذاران خارجی است.
 
وی با دعوت از تجار و سرمایه‌گذاران ارمنستان برای بازدید از ظرفیت‌های صنعتی و تولیدی آذربایجان شرقی، گفت: امیدوارم نتیجه این نشست، توافق‌های عملیاتی و اجرایی بوده و در جهت توسعه روابط اقتصادی دو کشور موثر واقع شود.
 
رئیس اتحادیه تجار و صنعتگران ارمنستان هم در این ظرفیت‌های صنعتی و تولیدی و همچنین نیازمندی‌های این کشور در بخش‌های مختلف را تشریح کرد و گفت: همکاری‌ها از آشنایی شروع می‌شود و قدم اول برای برقراری و توسعه روابط، آشنایی با ظرفیت‌های همدیگر و به اشتراک گذاری آنها در راستای تأمین نیازهاست.
 

انتهای پیام/