هماهنگی دستگاه‌های استانی برای بهره‌مندی از اعتبارات سفر استانی رئیس جمهور/ تأمین آرد مورد نیاز نانوایی‌ها و صنایع غذایی استان
هماهنگی دستگاه‌های استانی برای بهره‌مندی از اعتبارات سفر استانی رئیس جمهور/ تأمین آرد مورد نیاز نانوایی‌ها و صنایع غذایی استان

[ad_1] استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت به استان، گفت: در جلساتی که با معاون اجرایی رئیس جمهور درخصوص پروژه‌های سفر داشتیم، خوشبختانه آذربایجان شرقی جزو چند استان اول کشور است که از اعتبارات سفر استانی رئیس جمهور بهره‌مند خواهد شد. عابدین خرّم در نخستین جلسه شورای […]

[ad_1]

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت به استان، گفت: در جلساتی که با معاون اجرایی رئیس جمهور درخصوص پروژه‌های سفر داشتیم، خوشبختانه آذربایجان شرقی جزو چند استان اول کشور است که از اعتبارات سفر استانی رئیس جمهور بهره‌مند خواهد شد.

عابدین خرّم در نخستین جلسه شورای اداری استان در سال ۱۴۰۱ با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: در سفرهای استانی رئیس جمهور، هیچ پروژه جدیدی شروع نمی‌شود و با توجه به محدودیت منابع مالی دولت، پروژه‌های بالای ۵۰ درصد پیشرفت و تأثیرگذار در توسعه اقتصادی و اشتغال، در اولویت تخصیص اعتبار قرار می‌گیرند.

وی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان خواست با ارائه گزارش‌های جامع و مستدل، زمینه بهره‌مندی استان از اعتبارات ویژه سفر رئیس جمهور برای پروژه‌های اولویت‌دار را فراهم کنند.
 
وی همچنین با اشاره به سفرهای متعدد وزرا و مسئولان عالی دولت به استان در ۶ ماه گذشته، گفت: مقصد اصلی مسئولان در این سفرها، شهرستان‌ها بوده تا ضعف‌ها و کمبودها شناسایی و برای رفع آنها اقدام شود.
 
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به نتایج قابل انتظار هدفمندی یارانه آرد ازجمله اصلاح الگوی مصرف، جلوگیری از قاچاق و توزیع هدفمند یارانه‌ها، گفت: هیچ مشکلی از نظر تأمین کالاهای اساسی در استان نداریم و برنامه‌ریزی دقیقی در این زمینه انجام شده است.
 
وی اظهار داشت: همه مسئولان باید با وحدت گفتمانی پیش بروند و آثار و نتایج تصمیمات و اقدامات دولت را برای مردم توضیح دهند.
 
وی افزود: هدف دولت از اجرای هدفمندی یارانه آرد، حمایت بیشتر از دهک‌های پایین جامعه و توزیع یارانه به صورت هدفمند در بین اقشار مردم است که می‌تواند تعادل را در جامعه ایجاد کند.
 
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه یارانه اختصاص‌یافته به کالاهای اساسی در کشور، به اندازه یک جمعیت ۱۲۰ میلیونی است، گفت: بخش عمده این کالاها به‌دلیل قیمت ارزان آنها به صورت قاچاق از کشور خارج می‌شود که برای مدیریت هدفمند آن، دولت مجبور شد جور دولت های گذشته را بکشد و قانونی که سال‌های گذشته تصویب شده، ولی اجریی نشده بود را اجرا کند.
 
وی تصریح کرد: هدفمندی یارانه‌ها در حوزه آرد و نان باعث مدیریت مصرف در این حوزه شده و از قاچاق آرد نیز جلوگیری می‌کند.
 
خرّم گفت: برای تأمین آرد مورد نیاز نانوایی‌ها و صنایع غذایی استان تدبیر لازم انجام شده تا متناسب با قیمت‌های مصوب مواد اولیه و نیازمندی‌ها در اختیار آنها قرار گیرد تا با مشکل مواجه نشوند.
 
وی تاکید کرد: رسانه‌ها نیز باید ابعاد این تصمیم دولت را به‌صورت کامل برای مردم توضیح دهند تا نگرانی‌هایی که بخشی از آنها هم بحق است رفع شود.
 
استاندار آذربایجان شرقی به برنامه‌های استان برای تحقق شعار سال نیز اشاره کرد و گفت: ستاد اقتصاد دانش‌بنیان در استان تشکیل شده تا با همراهی دانشگاهیان و صنایع بتوانیم جوانان فارغ‌التحصیل را با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و تعدادی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه درخصوص مسائل مختلف به سخنرانی پرداختند.
 

[ad_2]