هلال احمر آذربایجان‌شرقی با چالش‌های مختلف روبه‌روست/ فرسودگی و استهلاک ناوگان امدادی هلال احمر
هلال احمر آذربایجان‌شرقی با چالش‌های مختلف روبه‌روست/ فرسودگی و استهلاک ناوگان امدادی هلال احمر

[ad_1] رئیس جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی گفت: ۳۰ پایگاه امداد جاده‌ای در استان وجود دارد که اعضای هلال احمر با چالش منابع انسانی و کمترین دریافتی در حال خدمت‌رسانی هستند. به گزارش قلم پرس،از تبریز، حمید منجم، امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز که با حضور باشکوه نمازگزاران در […]

[ad_1]


رئیس جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی گفت: ۳۰ پایگاه امداد جاده‌ای در استان وجود دارد که اعضای هلال احمر با چالش منابع انسانی و کمترین دریافتی در حال خدمت‌رسانی هستند.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، حمید منجم، امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز که با حضور باشکوه نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، اظهار داشت: بیش از یک و نیم قرن از تشکیل هلال احمر می‌گذارد ولی با نگاه اجمالی می‌توان این روحیه اصل و بنیادی هلال احمر را در اصل اسلام می‌بینیم که روحیه بشردوستی و همنوعی در وجود مسلمانان وجود دارد. 

وی با بیان اینکه هلال احمر هر آنچه در توان دارد را با کار می‌گیرد تا مردم شاد و سالم باشند، گفت: هر جایی که مشکلی باشد با فعالیت امدادی خواهران و برادران هلال احمر به یاری رسیده‌ایم. 

چالش منابع انسانی در هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر استان یادآور شد: ۳۰ پایگاه امداد جاده‌ای در استان وجود دارد که اعضای هلال احمر با چالش منابع انسانی و کمترین دریافتی در حال خدمت‌رسانی هستند. 

وی با اشاره بر اینکه در حوزه امداد هوایی زلزله سیل جاده‌ای و غیره نه تنها خللی در ماموریت خود نداریم بلکه همیشه به عنوان یک برادر کوچکتر و بی‌ادعا در کنار امدادگران هستند، گفت: در حوزه معاونت درمان در حوزه توانبخشی،  بازتوانی، فیزیوتراپی، درمان، پروتز نیز فعالیت گسترده دارذ و حتی اولین بیمارستان سیار دندانپزشکی اخیرا افتتاح شد. 

منجم گفت: معاونت جوانان ما درگاه ورودی جمعیت عضوگیری خود را پیش از پیش انجام می‌دهد و در ابعاد خدمت‌رسانی در دانشگاه و حوزه و مدارس و غیره فعالیت انجام می‌دهد. 

وی با تاکید بر اینکه هلال احمر در بین  نیازمندان و توانخواهان اعتماد عمومی را کسب کرده است، گفت: ما متوسل به مردم بوده و عصاره ملت هستیم. 

منجم ابراز داشت: صلیب سرخ جهانی بسیج بین‌الملل در عرصه خدمت رسانی است. 

توزیع ۱۹ میلیارد تومان بسته های معیشتی در رمضان

وی خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان ۱۹ میلیارد تومان بسته معیشتی به دست خود مردم رسانده‌ایم و همچنین طرح‌های تسهیل‌گری ایجاد کرده‌ایم و سعی داریم تا پلی برای توانخواهان و نیازمندان با توانمندان باشیم. 

وی یادآور شد: ناوگان امدادی جمعیت هلال احمر بعد از زلزله دچار فرسودگی و استهلاک شد ولی اکنون با همت مردم و اعضای هلال احمر و نگاه پدرانه نماینده ولی فقیه در استان توانستیم ناوگان حمل و نقل هلال احمر را نوسازی کنیم. 

وی ادامه داد: مردم خیالشان از انبارهای امدادی آسوده باشد.  

منجم در خصوص موقوفات به جمعیت هلال احمر گفت: این جمعیت یک جمعیت مردمی است و بالای چند میلیون متر مربع زمین های موقوفاتی به هلال احمر دارد که صرفا برای نیازمندان استفاده می‌شود.  

هیچگاه با دید انتفاعی به خدمات نگاه نکرده‌ایم

وی با تاکید بر اینکه هیچگاه با دید انتفاعی به خدمات نگاه نکرده‌ایم، گفت: هر انتفاعی باشد در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد. 

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: خود امدادی و دگر امدادی از اهداف اصلی جمعیت است و با شعار هر خانواده یک امدادگر پیش می‌رویم.  

وی با مثالی تشریح کرد: فرض کنید یک کودک در منزل در حال غذا خوردن بود که غذا در گلویش گیر می‌کند؛ چگونه باید او را نجات داد؟ باید با آموزش همگانی امدادرسانی به این موضوعات رسیدگی کرد. 

منجم ادامه داد: برنامه‌گسترده آموزش مردمی داریم که در این خصوص دست یکایک اتحادیه‌ها از جمله رانندگان را می‌بوسیم که با گذراندن دوره‌های امدادی ما را در این امر یاری خواهند کرد. 

وی بیان کرد: در موقوفات هر جا موقوفه‌ای ثبت می‌شود در راستایی اهدافی که دارد هزینه می‌شود. 

افتخار می‌کنیم که ملبس به لباس آرامش و خدمت‌رسانی هستیم

منجم متذکر شد: ما افتخار می‌کنیم که ملبس به لباس آرامش و خدمت‌رسانی هستیم که البته همه مردم بزرگوار ما هلال احمری هستند زیرا روحیه یاری‌رسانی دارند ولی ما دوست داریم تا رسما عضو این جمعیت شوند. 

وی با بیان اینکه واسطه‌های خدمت در هلال احمر خود مردم هستند، گفت: روحیه‌ای که در هلال احمر وجود دارد عدالت‌خواهی است و این عدالت‌خواهی باندی، سیاسی و جبهه‌گیری نیست بلکه عدالت هلال احمر خدمت رسانی است. 

انتهای پیام/۶۰۰۳۰


[ad_2]