هفتمین جشنواره استانی «میهمانی از سرزمین کتاب» برگزار می‌شود
هفتمین جشنواره استانی «میهمانی از سرزمین کتاب» برگزار می‌شود

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی گفت: نمایشگاه آثار طرح سراسری کتاب و کتابخوانی و جشنواره مهمانی از سرزمین کتاب در مجتمع فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود. به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون […]

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی گفت: نمایشگاه آثار طرح سراسری کتاب و کتابخوانی و جشنواره مهمانی از سرزمین کتاب در مجتمع فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود.
به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی، هادی یوسف زاده با بیان اینکه نمایشگاه پوستر و آثار طرح توسعه کتابخوانی در دو بخش مربیان، کودکان و نوجوانان در رده سنی ابتدایی و متوسطه برگزار می شود، گفت: این نمایشگاه روز پنج شنبه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی با هدف ترغیب و تشویق کودکان به امر کتابخوانی برگزار می گردد.
وی ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی نیز به عنوان یک نهاد فرهنگی تاثیرگذار در حوزه کتاب و کتابخوانی این هفته را گرامی داشته است و از آنجا که بیشتر مراجعه کنندگان به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می باشند، سعی می کنیم برنامه های متنوعی را در این هفته برای مخاطبین برگزار کنیم زیرا معتقدیم با اقداماتی چون برگزاری جشنواره «میهمانی از سرزمین کتاب» در تبریز گام های مؤثری برای توسعه فرهنگ کتابخوانی برداشته می شود.
وی افزود: در طرح توسعه کتابخوانی مربیان و شرکت کننده گان سعی شده است تا با استفاده از روش و تکنیک خاص برای توسعه و ترویج کتاب، مخاطبین را به فرهنگ کتاب و کتابخوانی دعوت کرد.
یوسف زاده اضافه کرد: در مسابقه پوستر ۳ نفر و در ارائه طرح های کتابخوانی ۸۴ نفر کودک و نوجوان و ۶ نفر مربی برگزیده شده اند.
یوسف زاده در ادامه به برگزاری جشنواره مهمانی از سرزمین کتاب در روز پنج شنبه از ساعت نه و سی دقیقه صبح در دو بخش نمایش خلاق و کتاب سازی اشاره کرد و افزود: این در حالی است که امسال جشنواره « میهمانی از سرزمین کتاب» هفتمین دوره خود را برگزار می کند.
وی تصریح کرد: در جشنواره فوق ۲۸ نفر از مرحله کتابسازی ۴۱ نفر در معرفی کتاب به روش نمایش خلاق برگزیده شدند.
وی در پایان گفت: اجرای سرود کتاب توسط کودکان و تجلیل از برگزیدگان جشنواره میهمانی از سرزمین کتاب از دیگر بخش های این برنامه خواهد بود.