هشدار هواشناسی آذربایجان شرقی درباره یخبندان
هشدار هواشناسی آذربایجان شرقی درباره یخبندان

معاون توسعه و پیش بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی نسبت به کاهش محسوس دما، بارش برف و یخبندان در استان در روزهای آینده هشدار داد. به گزارش قلم پرس به نقل از ایرنا، محمد اشجعی افزود: طبق نقشه های پیش یابی هواشناسی از روز پنجشنبه ( فردا) تا دوشنبه هفته آینده سامانه بارشی به استان […]

معاون توسعه و پیش بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی نسبت به کاهش محسوس دما، بارش برف و یخبندان در استان در روزهای آینده هشدار داد.

به گزارش قلم پرس به نقل از ایرنا، محمد اشجعی افزود: طبق نقشه های پیش یابی هواشناسی از روز پنجشنبه ( فردا) تا دوشنبه هفته آینده سامانه بارشی به استان نفوذ و به صورت متناوب فعالیت می کند.
وی اظهار داشت: این سامانه موجب ابرناکی، وزش باد گاهی نسبتا شدید، بارش متناوب باران، مه و در ارتفاعات و نواحی سردسیر بارش برف می شود.
معاون توسعه و پیش بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: شدت فعالیت این سامانه روزهای شنبه و یکشنبه بیشتر بوده و احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن و اختلال در تردد جاده ای وجود دارد.
اشجعی به مسئولان ذی ربط و مردم توصیه کرد اقدام های لازم برای جلوگیری از خسارت های احتمالی را انجام دهند.
وی گفت: هم اکنون ملکان با ۱۶ و هریس با ۷ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و سردترین شهرهای استان بوده و دمای کنونی تبریز ۱۱ درجه سانتی گراد است.
آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.