هشدار درباره تحرکات منافع‌طلبان!
هشدار درباره تحرکات منافع‌طلبان!

کارشناس اقتصادی با هشدار درباره هشدار درباره تحرکات منافع‌طلبان گفت: اساساً نمی‌توان ایجاد فساد، رانت و تورم در مورد بحث ارز ترجیحی به روش‌های مصوب سال‌های قبل را کتمان کرد و از کنار آن به راحتی گذشت. علی علیلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: وقتی ارز ترجیحی به دست افراد سودجو […]



کارشناس اقتصادی با هشدار درباره هشدار درباره تحرکات منافع‌طلبان گفت: اساساً نمی‌توان ایجاد فساد، رانت و تورم در مورد بحث ارز ترجیحی به روش‌های مصوب سال‌های قبل را کتمان کرد و از کنار آن به راحتی گذشت.

علی علیلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: وقتی ارز ترجیحی به دست افراد سودجو که جز یک قدمی خود و منافع شخصی برای آنها اهمیت نداشت می‌افتد و به جای آنکه اقلام اساسی و معیشتی مردم در سایه این ارز به وفور و ارزان‌تر به دست مصرف‌کننده واقعی برسد به جیب افراد یاد شده هدایت می‌‌شد آیا می‌توان تصوری غیر از فساد و رانت برای آن متصور شد؟

نماینده اسبق شبستر در مجلس شورای اسلامی، افزود: این نقش و جایگاه برای یارانه نیز قابل لمس است اما وقتی این ابزار و سیاست‌ها به قول گفتمان امروزی هوشمند، نظام‌مند و هدف‌دار و مبتنی بر، برنامه‌ریزی تعریف ساختاری شود حتما منافع حاصل از آن عاید مستحقان شده و به نفع مردم خواهد بود.

علیلو ضمن یادآوری موانعی که بر سر اجرای اصولی و منطقی حذف ارز ترجیحی از سوی دولت وجود داشت، گفت: مطمئنا دولتمردان خواهند توانست با تعریف ساز و کارهای عملیاتی، بودجه اختصاصی به یارانه‌ها را به سمت و سوی سوق دهند که واقعا به اقلام اساسی و معیشتی اختصاص یابد نه اینکه مثل گذشته این اعتبار به نام مردم باشد اما شیرین‌کننده کام سودجویان و افراد خاص شود.

وی ابراز امیدواری کرد با ارائه راه و روش و چارچوب تعریف شده از سوی دولت از امروز شاهد کاهش بار روانی حاکم بر جامعه و شوک‌های وارده از سوی منافع‌طلبان باشیم.

انتهای پیام/۶۰۰۱۴