هر رأی در سرنوشت و آینده کشور تأثیر دارد/مردم از حق خود استفاده کنند
هر رأی در سرنوشت و آینده کشور تأثیر دارد/مردم از حق خود استفاده کنند

آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از انداختن رأی خود به صندوق در جمع خبرنگاران گفت: امروز باید به مردم شریف که موفق شدند خود را برای حضور در یک حرکت سرنوشت ساز آماده کنند تبریک بگوییم. به گزارش قلم پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، روز ۷ […]

آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از انداختن رأی خود به صندوق در جمع خبرنگاران گفت: امروز باید به مردم شریف که موفق شدند خود را برای حضور در یک حرکت سرنوشت ساز آماده کنند تبریک بگوییم.

به گزارش قلم پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، روز ۷ اسفند را چیزی شبیه به روز قدر دانست و افزود: هر رأی در سرنوشت و آینده کشور تأثیر دارد. لذا هرکسی باید متوجه باشد که چه می کند و چه تأثیری با رأی خود بر کشور می گذارد.

وی ادامه داد: یک رأی به تنهایی کاری انجام نمی دهد ولی مجموعه آرا با هم کارساز خواهد بود و در کشورهای دموکراتیک سرنوشت ها در روز رأی گیری مشخص می شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه مردم امروز نباید غفلت کنند، افزود: رأی ندادن نتیجه ای نخواهد داشت. بلکه مردم باید از حق خود استفاده کرده و به تکلیف خود عمل کنند.

وی ادامه داد: به این دلیل رأی دادن حق به حساب می آید که افراد می توانند از این راه بر سرنوشت خود اثر گذارند. از سوی دیگر این امر یک تکلیف است  چون باعث بالا رفتن عزت کشور می شود.

وی ادامه داد: اگر در جهان مشخص شود که مردم ایران به صورت پرشور در انتخابات شرکت کرده اند باعث بالا رفتن اعتبار کشور می شود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: در خصوص کسانی که درگیر رأی گیری هستند و به عنوان مسئولین در این بخش فعالیت دارند باید گفت این کار کاری معمولی نیست بلکه این افراد وظیفه امانتداری آرای مردم را بر عهده دارند. در اسلام نیز بدترین گناه خیانت در امانت است که علاوه بر عقاب دنیوی در آخرت هم گریبان انسان را خواهد گرفت.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم که به ملت نشان دهند که نهایت امانتداری را در اخذ آرا رعایت می کنند و اجازه ندهید در نظام انتخاباتی سوء ظنی پیش آید.

وی با اشاره به مسئولیت خبرنگاران در بازتاب اخبار امروز گفت: از خبرنگاران انتظار داریم در انعکاس اخبار واقعیت را مد نظر داشته باشند. زیرا راستگویی نشان دهنده بزرگی و صداقت یک ملت است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار امیدواری کرد که ملت به خواست خود برسد و آینده ای بهتر از گذشته پیش رو داشته باشد.

به گزارش خبرنگار جماران، آیت الله هاشمی رفسنجانی همچنین در پاسخ به سؤال یک خبرگار خارجی مبنی بر اینکه اگر اصلاح طلبان در این انتخابات برنده نشوند، چه اتفاقی می فتد؟ اظهار داشت: ضررهای زیادی می کنیم.

وی همچنین در پاسخ به سؤال یک خبرنگار خارجی دیگر که نظر وی را در مورد رد صلاحیت شدگان جویا شد گفت: به آنها ظلم شد.

IMG_9827