هدف از روستای نوفن چیست؟
هدف از روستای نوفن چیست؟

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی گفت: هدف از روستای نوفن ایجاد یک نگاه علمی به معیشت روستاهاست. به گزارش قلم پرس،از تبریز، محمد کلامی بعد از ظهر امروز  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هدف از روستای نوفن ( فناوری در روستا) ایجاد یک نگاه علمی به معیشت روستاها بوده و اینکه اقتصاد روستا […]



معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی گفت: هدف از روستای نوفن ایجاد یک نگاه علمی به معیشت روستاهاست.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، محمد کلامی بعد از ظهر امروز  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هدف از روستای نوفن ( فناوری در روستا) ایجاد یک نگاه علمی به معیشت روستاها بوده و اینکه اقتصاد روستا از معیشتی بودن به سمت ایجاد ارزش افزوده و ثروت هدایت شود.

وی به سرمایه‌گذاری بر روی محصولات سودآور تاکید کرد و افزود: باید نقشه راه به‌گونه‌ای باشد که از سرمایه‌گذاری بر روی محصولاتی که ارزش اقتصادی پایینی دارند به سمت محصولات با ارزش افزوده بالا در روستاها حرکت کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: در حوزه محصولاتی همچون پسته و زعفران کارهای خوبی در استان انجام شده است، اما برای اینکه این محصولات وارد بازارهای جهانی شود، باید برندسازی مناسبی انجام گیرد.

کلامی با اشاره به ۲ محور مهم در حوزه روستای نوفن بیان داشت: در موضوع روستای نوفن ۲ محور استفاده از شرکت‌های دانش بنیان برای افزایش ماندگاری محصولات کشاورزی همچنین استفاده از ایده‌ها و فناوری‌های نو برای ایجاد ثروت و تولید محصولاتی با ارزش افزود بالا مورد توجه قرار گیرد.

پایان پیام/۶۰۰۰۲/س