هجمه‌های دشمنان با هدف القای ناکارآمدی نظام انجام می‌شود
هجمه‌های دشمنان با هدف القای ناکارآمدی نظام انجام می‌شود

[ad_1] امام جمعه موقت تبریز گفت: هجمه‌های دشمنان با هدف القای ناکارآمدی نظام انجام می‌شود. به گزارش قلم پرس،از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد مطهری‌اصل امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز که با حضور پرشکوه نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، اظهار کرد: تهدیدات نظامی، اقتصادی، تحریک مردم با اندک […]

[ad_1]


امام جمعه موقت تبریز گفت: هجمه‌های دشمنان با هدف القای ناکارآمدی نظام انجام می‌شود.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد مطهری‌اصل امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز که با حضور پرشکوه نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، اظهار کرد: تهدیدات نظامی، اقتصادی، تحریک مردم با اندک مشکلی، ایجاد اغتشاشات، بیان چیزهای غیر واقعی، کشته‌سازی از کارهای دشمنان انقلاب است که تحلیل‌های زیادی هم در این خصوص شنیده‌اید ولی آنچه مهم است این است که چرا این کار را می‌کنند؟ 

وی با بیان اینکه برای مثال زلزله در ترکیه آمد که صدها برابر شدیدتر از زلزله خوی بود ولی هیچ حرفی وجود ندارد با اینکه کلی مشکلات در ترکیه در برخورد با زلزله‌زدگان وجود دارد اما وقتی یک ساعت دیر چادر به مردم خوی می‌رسد دشمن آن را در بلندگو می‌کند، ادامه داد: سئوال اینجاست که چرا اینقدر هجمه زیاد شده است و هر روز با موضوعات مختلف روبه‌رو هستیم؟ 

امام جمعه موقت تبریز توضیح داد: الان همه دنیا گرفتار هستند و مشکل دارند خود اسرائیل در حال حاضر از همه بیشتر با مشکل روبه‌رو شده است و طبق تحلیلات داخلی خودش تا چند سال دیگر از درون نابود خواهد شد یا آمریکا و اروپا با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند که یکسال پیش عین صدام که قول داده بود جشن پیروزی را یک هفته دیگر در تهران خواهیم گرفت،  اروپا هم قول داده بود که جشن پیروزی را در روسیه خواهد گرفت ولی چه شد؟ هیچی! حتی به تبع آن اروپا خود از درون دچار مشکل شد و سوخت. 

وی ادامه داد: یا کشورهای اطراف خودمان هم که با دلار هنوز سرپا هستند و دست به انواع اصلاحات بدون شناخت اسلام زده‌اند هم با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند. 

مطهری اصل متذکر شد: ایران باعث شده است تا توجه دنیا از مشکلات خود دور شود زیرا زمانی آمریکا ادعا داشت که ما کدخدای جهان هستیم و هر کشوری با ما مخالفت کند سرنگون خواهد شد ولی الان خود گرفتار مشکلات شده‌اند. 

وی افزود: یکی از دلایل اینکه اینقدر دشمنان ایران متمرکز روی کشور ایران هستند این است که اولا مردم ایران از دشمنی با دشمن اصلی خود منصرف شود و درثانی دشمنان نشان دهند که دنیا مشکلی ندارد بلکه شما مشکل دارید فلذا مشکل از داخل ایجاد می‌کند. 

امام جمعه موقت تبریز گفت: اما مردم ایران مردم با بصیرت و روشن دلی هستند و از این مشکلات زیاد دیده‌اند و با وحدت و اتحاد و همت مضاعف و انقلابی مسوولان بر مشکلات فائق خواهند آمد و اسرائیل و آمریکا از بین خواهد رفت و این ملت است که باقی خواهد ماند. 

مطهری‌اصل با بیان اینکه ولادت امام زمان(عج) روز سربازان گمنام هم نامیده شده‌اند، گفت: در سال ۶۲ که نیروهای اطلاعاتی توانستند توده‌ها را شناسایی و پناهگاه‌های آنها را شناسایی کردند و از بین ببرند، امام رحمت‌الله از آنها به عنوان سربازان گمنام یاد کرد. 

وی به حفظ امنیت نظامی، مردمی، اقتصادی، اخلاقی و غیره کشور را جزو وظایف سربازان گمنام برشمرد و گفت: همه دشمنان در تلاش برای از بین بردن امنیت کشور هستند ولی این امنیت بی‌نظیر به لطف خدا و تلاش این جوانان گمنام است که هیچ جا اسمی از آنها برده نمی‌شود و حتی شهید هم می‌دهند ولی اسمی از آنها برده نمی‌شود. 

خطیب نماز جمعه تبریز در اعلام فرا رسیدن سالروز تشکیل کمیته امداد با بیان اینکه علاوه بر اینکه دولت وظیفه بر رفع فقر دارد برخی متولین و خیرین هم تلاش می‌کنند؛ گفت: روایتی از امام کاظم(ع) وجود دارد که خدا اصلا یک عده از بندگان خود را آفریده است که مشکلات بندگانش را حل کنند که روز قیامت اینها در امان هستند. 

وی ادامه داد: گاها برخی چیزها شنیده می‌شود که آدم خجالت می‌کشد بگوید مثلا یک فردی اخیرا خطاب به یک مرجعی نوشته بود که ای فلان فرد یعنی چه که ثروتمندان باید جور دولت را بکشند و به فقرا برسانند؟ انسان گاها تعجب می‌کند که آیا این افراد بویی از انسانیت برده‌اند؟ 

مطهری‌اصل گفت: موضوع کمیته امداد و رسیدگی به مستضغفین با جدیت باید انجام گیرد و البته مردم متدین ایران از اول و همیشه به فکر مستضعفین بودند. 

وی با اشاره بر مسوولانی زحمت‌کش که برای مردم تلاش می‌کنند و گفت: قطعا سردمدار این مسوولان خود امام جمعه تبریز است که اتحاد و گرما در بین مردم و مسوولان را ایجاد کرده و حفظ می‌کنند. 

امام جمعه موقت تبریز  روز جوان مورد اشاره قرار داد و گفت: حضرت علی(ع) می‌فرمایند که دو نعمت‌ است که تا انسان را از دست ندهد ارزش آن را نخواهد دانست؛ یکی جوانی و یکی سلامتی و تندرستی، جوانی مرحله‌ای از زندگی انسان است که اگر از دست رفت دیگر باز نمی‌گردد و کسب تمامی مهارت‌ها و علوم و اخلاق همگی در جوانی است. 

وی افزود: در روایت داریم که کسی که در جوانی علم یاد بگیرد عین نقشی است که روی سنگ بسته شده است و از بین نخواهد رفت. اما تعلیم و یادگیری در پیری عین نقش روی آب است.

امام جمعه موقت تبریز گفت: سنگینی مسوولیت در انقلاب و کشور بر دوش جوانان است؛ پس در کسب دانش و علوم باید این جوانان کوشا باشند. 

مطهری‌اصل در بخش دیگر خطبه‌ها با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم با آوردن پیامبر اکرم(ص) لطف بزرگی در حق بشریت کرده‌اند، گفت: خداوند فرموده است که ما نعمت بزرگی به شما دادیم که از خودتان یک پیغمبر عطا کردیم که آیات خدا را به شما آموزش داد، بزرگترین اخلاق اسلامی را آورده و چیزهایی که نمی‌دانستید را به شما یاد داد و شما را از ظلمات، سرگردانی و ناآگاهی نجات داد. 

وی خاطرنشان کرد: باید به اهل بیت(ع) از قلبمان ایمان داشت و به دامن آنها چنگ بزنیم. شیعه باید ارزش خود را بداند در غیر اینصورت حیف است زیرا در بهترین مسیر هستیم و ۹۰ درصد راه را رفته‌ایم. مابقی راه هم اقتدا به ائمه و عمل به دستورات آنهاست. 

خطیب موقت نماز جمعه تبریز در اعلام مناسبت‌های هفته به یازده شعبان ولادت با سعادت حضرت علی اکبر و روز جوان، تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، نیمه شعبان، روز مستضعفین و روز سربازان گمنام امام زمان(عج) اشاره کرد. 

وی یادآور شد: با اینکه دو هفته گذشته است ولی جا دارد به مردم استان باریک‌الله گفت که رضایت حضرت آقا را به دست آوردند که حضرت آقا در دیدار با مردم آذربایجان از مردم قدردانی کردند.

مطهری‌اصل ادامه داد: مردم آذربایجان در طول تاریخ پیشرو بودند، همیشه از جان و مال خود برای راه درست گذشتند و در انقلاب هم همه شاهد زحمات این مردم غیور بودند؛ در دفاع مقدس هم هر جا به گره برخورد می‌کردند از لشکر عاشورا می‌خواستند تا وارد عمل شوند.  

پایان پیام/۶۰۰۲۷


[ad_2]