هتریک گردشگری در آذربایجان شرقی با جهانی سازی آثار تاریخی منطقه آزاد ارس
هتریک گردشگری در آذربایجان شرقی با جهانی سازی آثار تاریخی منطقه آزاد ارس
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان‌شرقی از هتریک گردشگری در استان با جهانی‌سازی آثار تاریخی منطقه آزاد ارس خبر داد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، احمد حمزه‌زاده امروز در جشن ثبت جهانی کاروانسرای خواجه نظر اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ سالی پربار و بی‌نظیر برای استان آذربایجان‌شرقی بود و اوایل سال با ثبت جهانی ژئوپارک ارس آغاز شد و با ثبت جهانی روستای کندوان و کاروانسرای خواجه‌نظر، هتریک گردشگری در استان رخ داد.

وی افزود: منطقه آزاد ارس دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه گردشگری اعم از کاروانسرای خواجه‌نظر، کلیسای سنت استپانوس، ژئوپارک ارس و غیره می‌باشد که این امر منجر به معرفی جهانی این منطقه و حضور گردشگر خارجی و داخلی متعدد در این منطقه خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان‌شرقی یکی از راه‌های حفظ و معرفی آثار تاریخی ارس را ثبت جهانی آنها خواند و تاکید کرد: در همین راستا به دنبال ثبت جهانی ارسباران هستیم که امیدواریم در سال آینده این امر نیز محقق گردد.

وی یادآور شد: آثار ثبت جهانی تنها مختص مردم آن منطقه نیست بلکه متعلق به کل جهان و جامعه بشری است و همین دستاوردها منجر به افزایش شناخت بین‌المللی از ظرفیت‌های گردشگری کشور خواهد شد.

این مراسم با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان‌شرقی، فرماندار شهرستان جلفا و سایر مسئولین استان، معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد ارس و مسؤولان شهرستان جلفا برگزار شد و با حضور رؤسای آژانس‌های گردشگری کشورهای ارمنستان و ترکیه همراه بود.

در حاشیه این مراسم از تمبر ویژه کاروانسرای جهانی خواجه‌نظر منطقه آزاد ارس رونمایی شد.

انتهای پیام/