هاشمی: اگر مجلس و صدا و سیما سیاه‌نمایی نکنند از پس تحریم‌ها برخواهیم آمد
هاشمی: اگر مجلس و صدا و سیما سیاه‌نمایی نکنند از پس تحریم‌ها برخواهیم آمد

یک عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام بر اساس منافع و مصالح کشور تصمیم می‌گیرد. به گزارش قلم پرس به نقل از ایلنا، محمدهاشمی درباره رد لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم «CFT» و اعاده آن به مجلس شورای اسلامی گفت: شورای نگهبان […]

یک عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام بر اساس منافع و مصالح کشور تصمیم می‌گیرد.

به گزارش قلم پرس به نقل از ایلنا، محمدهاشمی درباره رد لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم «CFT» و اعاده آن به مجلس شورای اسلامی گفت: شورای نگهبان بر اساس آن‌چه که وظیفه قانونی این شوراست عمل کرده و نظرش را گفته است.

وی ادامه داد: مطابق قانون این لایحه به مجلس شورای اسلامی بازمی‌گردد که مجلس وظیفه دارد اصلاحات را طبق نظر شورا انجام دهد و مرجع تصمیم‌گیری هم قوه مقننه خواهد بود که اگر اختلافات حل نشد، لایحه را به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌فرستند.

این عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: مجمع تشخیص مسائل را بررسی و بر اساس اصل مصلحت نظام تصمیم‌گیری می‌کند.

وی تاکید کرد: در مجمع مصلحت نظام بحث خلاف شرع و قانون اساسی مطرح نیست و مصلحت نظام و کشور مطرح است؛ اگر اعضای مجمع بپذیرند که به مصلحت نظام و کشور است که این لایحه تصویب شود، آن را تصویب می‌کنند و اگر هم به نتیجه برسند به سود کشور نیست آن را رد می‌کنند.

هاشمی با بیان اینکه من نمی‌توانم برای اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین تکلیف کنم، عنوان کرد: بر اساس آن‌چه که در فضای رسانه‌ها گفته می‌شود در حال حاضر به نفع کشور و مصالح نظام است که « CFT» پذیرفته شود و فکر می‌کنم اعضای مجمع هم احتمالا با همین نگاه این لایحه را تصویب کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود نظر شورای نگهبان در روزی غیر از سیزده آبان که از مدت قبل رئیس‌جمهور آمریکا گفته بود تحریم‌های جدیدی علیه کشور وضع می‌کند اعلام شود؛ عنوان کرد: شورای نگهبان وظیفه دارد که تشخیص دهد که مسائل با خلاف شرع و قانون اساسی مغایرت نداشته باشند. در مورد  لایحه CFT هم همین است، شورای نگهبان بر حسب وظیفه‌اش بررسی کرده است که با قانون اساسی و شرع ما مغایرت نداشته باشد ظاهرا در بررسی‌های صورت گرفته از سوی این شورا مشخص شده که ابهاماتی در این لایحه وجود دارد که باید رفع شود.

رئیس دفتر رئیس دولت سازندگی با اشاره به تحریم‌های جدید از سوی دولت آمریکا گفت:‌ تحریم‌های جدیدی که رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرده فلج‌کننده نیستند زیرا در حال حاضر هشت کشور می‌توانند نفت ایران را خریداری کنند و حتی کشورهایی که در چارچوب سیاست‌های صلح‌آمیز هسته‌ای با ایران همکاری دارند، از تحریم‌ها معاف هستند.

وی ادامه داد: با این دوتبصره‌ای که در خصوص تحریم‌ها علیه ایران داده شده فروش نفت ایران آنطور که ترامپ می‌گفت به صفر می‌رسد نخواهد رسید.

هاشمی تاکید کرد: تحریم‌های جدید ایالات متحده آمریکا بیشتر جنبه روانی دارد تا اقتصادی،‌ بیشتر روی مردم کوچه و بازار تاثیر گذاشته است که باید صاحبان تریبون به این مسئله دقت کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مجلس و صدا و سیما همراهی کنند و سیاه‌نمایی نداشته باشند قطعا از پس تحریم‌ها برخواهیم آمد اما اگر سیاه‌نمایی کنند قطعا شکست می‌خوریم .