نیازمند گسترش مناسبات فرهنگی میان ایران و تاجیکستان هستیم
نیازمند گسترش مناسبات فرهنگی میان ایران و تاجیکستان هستیم
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه نیازمند گسترش مناسبات فرهنگی میان ایران و تاجیکستان هستیم، گفت: تاریخ و تمدن دیرین این دو کشور وجوه مشترک بسیاری را نمایان می‌کند که هر یک برای تعمیق تعاملات در عرصه های مختلف قابل بررسی است.

به گزارش قلم پرس،  عابدین خرّم شامگاه جمعه در آیین اختتامیه روزهای فرهنگی جمهوری تاجیکستان در تبریز، از هنر به عنوان زبان مشترک میان ملت ها نام برد  و اظهار کرد: زبان فرهنگ و هنر می تواند زمینه ساز و عامل رشد و تعالی بشریت باشد و هر جا سخن از فرهنگ، هنر، فرهیختگان و ادبای هر کشور است، به طور قطع هویت و تمدن آن ملت با فرهنگ و هنر آمیخته است.

وی با اشاره به پیشینه فرهنگ، هنر و تمدن آذربایجان و تبریز خاطرنشان کرد: اگر کمال الدین خجندی، تبریز را برای سکونت انتخاب می کند، نشان از جاذبه های فرهنگی و هنری این دیار برای تعالی طبع هنرمندان، ‌شعرا و اندیشمندان دارد.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم تداوم رویدادهایی از این دست در تبریز گفت: زبان فرهنگ و هنر نه تنها می‌تواند صلح‌ و دوستی را میان بشریت حاکم کند، بلکه می تواند عاملی برای رشد و تعالی بشریت باشد.

هفته فرهنگی تاجیکستان با حضور وزرای فرهنگ ایران و تاجیکستان و رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و شخصیت‌های فرهنگی و هنری داخلی و خارجی یازدهم مهر در تهران آغاز و همزمان با تهران و شیراز در روزهای ۱۴ و ۱۵ مهر در تبریز نیز برگزار شد.

بازدید از مکان‌های فرهنگی و تاریخی، حضور در مقبره کمال خجندی، بازدید از هنرستان‌ موسیقی، اجرای برنامه توسط گروه‌های هنری از جمله گروه موسیقی، قرائت شعر توسط شعرای تاجیکستانی و … از جمله برنامه‌های این رویداد فرهنگی در تبریز بود.

 

انتهای پیام/