نگاه مسئولان به بازآفرینی شهری، اورژانسی باشد/ لزوم همسویی ظرفیت‌های بازآفرینی با نهضت ملی مسکن
نگاه مسئولان به بازآفرینی شهری، اورژانسی باشد/ لزوم همسویی ظرفیت‌های بازآفرینی با نهضت ملی مسکن

[ad_1] جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان با محوریت شهر تبریز و با حضور استاندار آذربایجان ‌شرقی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، شهردار تبریز، مدیرکل راه ‌و شهرسازی و جمعی از کارشناسان و مدیران قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) برگزار شد. عابدین خرّم در این نشست با بیان اینکه ظرفیت‌های بازآفرینی باید با نهضت ملی مسکن همسو باشد، […]

[ad_1]

جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان با محوریت شهر تبریز و با حضور استاندار آذربایجان ‌شرقی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، شهردار تبریز، مدیرکل راه ‌و شهرسازی و جمعی از کارشناسان و مدیران قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) برگزار شد.

عابدین خرّم در این نشست با بیان اینکه ظرفیت‌های بازآفرینی باید با نهضت ملی مسکن همسو باشد، اظهار داشت: بخشی از نگاه متولیان و مسئولان به بازآفرینی شهری باید اورژانسی بوده و محدوده‌های پرخطر در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سکونت مطمئن دست یابند.
 
استاندار آذربایجان‌ شرقی ادامه داد: هنر مدیریت قبل از بحران این است که با فعال‌سازی ظرفیت‌های بازآفرینی شهری، از بحران‌های پس از زلزله احتمالی بکاهد.
 
خرّم همچنین به معاونت عمرانی، اداره‌کل راه ‌و شهرسازی و شهردار تبریز ماموریت داد تا مطالعات دقیقی در راستای انتقال واحدهای مسکونی و درجاسازی مناطق فرسوده انجام دهند و پروژه‌های پیش‌بینی شده با به‌کارگیری ظرفیت‌های ملی و استانی عملیاتی شود.
 
مدیرکل راه ‌و شهرسازی استان در ابتدای این جلسه ضمن ارائه گزارشی از محدوده‌های بازآفرینی، تعداد واحدها و پروژه‌های برنامه‌ریزی شده، گفت: ۸۸ هکتار از حاشیه تبریز به دلیل مخاطرات احتمالی در اولویت جابجایی قرار دارند.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و شهردار تبریز هم ضمن تاکید بر فعال‌تر شدن ستاد بازآفرینی، به ضرورت پیوست اجتماعی و توجیه اقتصادی طرح‌های بازآفرینی و همچنین ارزش افزوده خانوارها اشاره کردند.

 

[ad_2]