نگاه سخت‌افزاری به احیای دریاچه ارومیه منجر نخواهد شد
نگاه سخت‌افزاری به احیای دریاچه ارومیه منجر نخواهد شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، گفت: نگاه سخت‌افزاری به احیای دریاچه ارومیه منجر نخواهد شد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، اکبر فتحی در جلسه برنامه‌ریزی مشترک پایدارسازی و ترویج دستاوردهای فازهای هفت‌گانه پروژه همکاری در احیای دریاچه ارومیه از طریق مشارکت جوامع محلی در استقرار کشاورزی پایدار اظهار کرد: باید در نظر داشت که […]



رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، گفت: نگاه سخت‌افزاری به احیای دریاچه ارومیه منجر نخواهد شد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، اکبر فتحی در جلسه برنامه‌ریزی مشترک پایدارسازی و ترویج دستاوردهای فازهای هفت‌گانه پروژه همکاری در احیای دریاچه ارومیه از طریق مشارکت جوامع محلی در استقرار کشاورزی پایدار اظهار کرد: باید در نظر داشت که در پیشبرد پروژه‌ها هرگاه نقش مردم به فراموشی سپرده شده، با وجود هزینه‌های کلان موفقیتی حاصل نگردیده است و در واقع پروژه‌ها زمانی می‌توانند ماندگار باشند که از دانش مردم به همراه دانش نوین استفاده گردد.

وی ضمن تاکید بر لزوم گزارش نتایج طرح حاضر از سوی بخش ترویج افزود: در صورتی که در مورد طرح و نتایج آن گزارش‌هایی ارائه شود، می‌توان این نتایج را به صورت ملموسی به فرمانداران شهرستان‌ها نشان داد.

فتحی همچنین اضافه  کرد: اگر پروژه دارای اهمیت بوده و نتایج قابل توجهی را کسب کرده است، باید تاکنون در ستاد احیای دریاچه ارومیه و کارگروه فرهنگی و اجتماعی آن ارائه می‌گردید به این معنا که اگر اعتقاد داریم طرحی نتایج مطلوبی کسب نموده است، باید بتوانیم این موفقیت را به مسوولان استانی شرح داده و بقبولانیم تا در برنامه‌ریزی‌های استانی جایی برای آن باز گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه اگر طرح حاضر در کارگروه فرهنگی ـ  اجتماعی ستاد احیای دریاچه ارومیه مطرح گردد و نتایج مطلوب آن نشان داده شود، گفت: طبیعتاً جلب حمایت معاونت هماهنگی امور عمرانی و اعضای جلسه از جمله سازمان آب منطقه‌ای و محیط زیست در پی خواهد داشت.

فتحی یادآور شد: باید با شورای برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هماهنگی لازم به عمل آمده و با فوریت در اولین جلسات شورا مطرح گردد.

وی بیان داشت: از ابتدای برنامه‌ریزی برای احیای دریاچه ارومیه همواره بر این مسئله تاکید کرده‌ایم که نگاه سخت‌افزاری به احیای دریاچه منجر نخواهد شد و خوشبختانه در طی دو یا سه سال اخیر این آگاهی ایجاد گردیده است که نگاه‌های نرم‌افزاری که الان در حوزه زراعت و باغبانی و ترویج وجود دارد، می‌تواند به عنوان الگو قرار گیرد.

انتهای پیام/س