نگاه حمایتی مدیریت شهری در بافت‌های مسئله‌دار افزایش می‌یابد
نگاه حمایتی مدیریت شهری در بافت‌های مسئله‌دار افزایش می‌یابد
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تبریز گفت: تلاش داریم در مواجهه با بافت مسئله‌دار شهر و شهروندانی که از سطح مشخص مالی و اقتصادی برخوردار هستند، نگاه حمایتی بیشتری داشته باشیم و هر طرحی که برای شهر کار می‌کنیم، به قیمت بی‌سرپناهی بخشی از شهروندان‌مان نباشد.

به گزارش قلم پرس، فریدون بابایی‌اقدم در بازدید از پروژه رمپ خروجی خیابان شهید رجایی به اتوبان پاسداران گفت: با همت شهرداری منطقه ۱ و پیمانکاری سازمان عمران، تملک واحدهای مسکونی در پروژه رمپ خروجی با سرعت قابل قبولی اتفاق افتاده و عملیات عمرانی با پیشرفت خوبی در جریان است که در گفتگو با پیمانکار مقرر شد تا یک ماه آینده این پروژه را تحویل دهد.

وی افزود: نه تنها در این محل، بلکه در سایر بافت‌های منتهی به اتوبان پاسداران، یکی از اولویت‌های مهم شواری شهر علاوه بر حمایت از طرح‌های حمل و نقل و ترافیک، موضوع بافت مسئله‌دار شهر است که در اینجا اثرات آن را به صورت ملموس می‌بینیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تبریز تصریح کرد: امروز با تملک ۶۰ واحد مسکونی، پهنه بزرگی در این منطقه آزادسازی شده و این تکلیفی برای ما است تا قدم‌های بعدی را در کنار این اقدامات خوب در بافت مسئله‌دار و حاشیه‌نشین شهر انجام دهیم.

وی اضافه کرد: اگر شهرداری و مشخصا مدیریت شهری تبریز قصد کسب رضایتمندی شهروندان را دارد، مطمئنا محلات هدف باید محلاتی در بافت حاشیه‌نشین و بافت فرسوده باشند که مردم دغدغه و مشکلات زیادی دارند.

بابایی‌اقدم با اشاره به تبصره‌های ۲۱ و ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها تأکید کرد: بحث رفع خطر و تهیه خانه‌های ارزان برای افراد بی‌بضاعت، جزو قوانین شهرداری است که چند دهه قبل قانون‌گذار این موضوع را پیش‌بینی و تصویب کرده است.

وی افزود: تا به امروز شهرداری‌ها به این بحث وارد نشده‌اند اما ناگزیر هستیم در کنار اینکه به منابع دولتی فکر می‌کنیم و سیاست‌های دولتی را به این سمت سوق می‌دهیم، منابع خودمان را نیز به این سمت هدایت کنیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تأکید کرد: افراد ساکن در این محلات، اکثرا افرادی هستند که دار و ندار آنها همین خانه‌ها است که هم سرپناهی برای آنها و هم کل سرمایه زندگی آنها است.

وی اضافه کرد: بنا بر ملاحظاتی، قیمت‌گذاری که از طرف کارشناسان رسمی دادگستری برای این واحدهای مسکونی انجام گرفته است، بعضا کفاف این را نمی‌دهد که این عزیزان بتوانند خانه‌ای مناسب حتی به شکل همین خانه خودشان تهیه کنند.

بابایی ابراز کرد: نوسانات قیمتی در بازار مسکن را داریم که مشکل دیگری برای این عزیزان است و همین امر مسئولیت ما را در این حوزه افزایش می‌دهد.