نگاه بخشی دستگاه‌ها سرمایه‌گذاران را دچار مشکل کرده است
نگاه بخشی دستگاه‌ها سرمایه‌گذاران را دچار مشکل کرده است

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: پتانسیل و ظرفیت اقتصادی شهرستان بناب بسیار بالاست، لذا مسیر توسعه اقتصادی بناب باید سرعت بیشتری بگیرد. به گزارش قلم پرس،از بناب، سیداحسان خاندوزی شامگاه امروز در نشست فعالان اقتصادی شهرستان بناب با اشاره به مشکلات موجود پیش روی فعالان اقتصادی و تولیدی اظهار کرد: متأسفانه زمان زیادی صرف […]



وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: پتانسیل و ظرفیت اقتصادی شهرستان بناب بسیار بالاست، لذا مسیر توسعه اقتصادی بناب باید سرعت بیشتری بگیرد.

به گزارش قلم پرس،از بناب، سیداحسان خاندوزی شامگاه امروز در نشست فعالان اقتصادی شهرستان بناب با اشاره به مشکلات موجود پیش روی فعالان اقتصادی و تولیدی اظهار کرد: متأسفانه زمان زیادی صرف مراحل قانونی می کردند که بنا شد در حوزه دستگاه های اقتصادی استان از جمله گمرک، سازمان مالیاتی و شبکه بانکی در این زمینه فعال تر عمل کنند.

وی با بیان اینکه باید راه برای سرمایه گذاران هموار شود؛ تصریح کرد: حمایت از سرمایه گذاران وظیفه اصلی مدیران است.

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه نگاه بخشی در برخی دستگاه ها حاکم است، گفت: این نوع نگرش، فعالان اقتصادی را در پیچ و خم ادارات درگیر کرده و این دستگاه ها به جای اینکه گره ای از مشکلات سرمایه گذاران باز و مسیر سرمایه گذاری را کوتاه کنند برای آنها ایجاد مشکل کرده اند.

وی افزود: اگر در رده های مختلف مدیریتی، مدیر یا کارمند دولت هستیم بنابراین است که عملکرد مجموع دولت برای فعالان اقتصادی چابک تر و بهره ورتر باشد و مدیران و کارمندان به جای نگاه بخشی، روند سرمایه گذاری و تولید را تسهیل کنند.

وزیر اقتصاد همچنین به ظرفیت های بالای آذربایجان شرقی و شهرستان بناب در تولید و صادرات اشاره کرد و گفت: انتظار از این استان تبدیل شدن به الگوی مناسب و مثال زدنی در تشویق سرمایه گذاری و ایجاد مسیر کوتاه در تولید است تا سایر استان ها نیز از تجربیات آن در این زمینه بهره مند شوند.

خاندوزی سپس در خصوص استرداد ارزش افزوده صادرات خاطرنشان کرد: مقرر شد یک مهلت یک ماهه برای استرداد ارزش افزوده تعیین و این زمان بندی رعایت شود تا سرمایه در گردش تولیدکنندگان نیز تأمین شود.

انتهای پیام/۶۰۰۰۴