نماینده مردم تهران: آبیاری سبزیجات با فاضلاب در مناطق جنوب تهران قابل کتمان نیست
نماینده مردم تهران: آبیاری سبزیجات با فاضلاب در مناطق جنوب تهران قابل کتمان نیست

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه آبیاری سبزیجات با فاضلاب قابل کتمان نیست،گفت: تدارک فاضلاب شهری و سالم سازی آب برای فعالیت کشاورزی بهترین راهکار برای بقای کشاورزی در برخی مناطق جنوب شهر تهران است. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سیده فاطمه ذوالقدر درباره آبیاری سبزیجات با فاضلاب در […]

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه آبیاری سبزیجات با فاضلاب قابل کتمان نیست،گفت: تدارک فاضلاب شهری و سالم سازی آب برای فعالیت کشاورزی بهترین راهکار برای بقای کشاورزی در برخی مناطق جنوب شهر تهران است.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سیده فاطمه ذوالقدر درباره آبیاری سبزیجات با فاضلاب در مناطق جنوب تهران، گفت: متأسفانه موضوع آبیاری سبزیجات و صیفی جات شهر تهران با فاضلاب هراز گاهی مطرح می شود که قابل کتمان نیست و این در حالی است که این معضل به واسطه عدم استفاده از سیستم فاضلاب و رها بودن فاضلاب خانگی در برخی مناطق جنوب شهر تهران وجود دارد زیرا  فقدان سیستم فاضلاب باعث می شود هم آب جوی‌های روان و هم آب چاه های این منطقه دچار آلودگی شود.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طی سال های متمادی کمتر اهتمامی در بخش آب و فاضلاب شهری برای ساماندهی این موضوع در این مناطق وجود داشته است.

وی ادامه داد: باید به این مهم توجه کنیم که صرفا با  ممانعت از کشت و کار در این مناطق جنوب تهران  نمی توان با معضل آلودگی آب  مقابله کنیم و این در حالی است که بیکاری کشاورزان فعال در این منطقه به معنای افزایش بار جمعیتی بیکار در کشور تلقی می‌شود.

ذوالقدر افزود: بیماری‌های ناشی از سبزیجات آلوده باعث مشکلات مضاعفی برای افراد و خانواده ها می‌شود و لذا کتمان موضوع به هیچ وجه پسندیده و شایسته نیست بلکه با طرح برخی مشکلات و مصائب می توان از فکر جمعی برای اتخاذ راهکار و درمان برای آن بهره برد.

وی ادامه داد: تدارک فاضلاب شهری و سالم سازی آب برای فعالیت کشاورزی مطمئنا مهمترین و بهترین راهکار برای بقای کشاورزی در این منطقه از شهر تهران به حساب می آید که نیازمند فعالیت هرچه بیشتر شهرداری و شرکت آبفا است چرا که در شرایط کمبود منابع آبی ما ناگزیر هستیم از تمام ظرفیت ها برای سالم سازی و بازگشت آب به چرخه مصرف استفاده کنیم.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، با بیان اینکه آبیاری سبزیجات با فاضلاب قابل کتمان نیست، یادآور شد: تدارک فاضلاب شهری و سالم سازی آب برای فعالیت کشاورزی  بهترین راهکار برای بقای کشاورزی در  برخی مناطق جنوب شهر تهران است./