نماینده اروپایی: یک چهارم زندانی‌های جهان در زندان‌های آمریکا هستند
نماینده اروپایی: یک چهارم زندانی‌های جهان در زندان‌های آمریکا هستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میک والاس» نماینده ایرلندی پارلمان اروپا در پیامی توییتری به آمار بالای زندانیان در زندان‌های آمریکا اشاره کرد. وی در این پیام توییتری نوشت: «امروز از هر ۴ زندانی در سرتاسر جهان،‌ یک نفر در زندان‌های آمریکا است. چه زمانی می‌توانیم انتظار داشته باشیم که پارلمان اروپا در یک […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میک والاس» نماینده ایرلندی پارلمان اروپا در پیامی توییتری به آمار بالای زندانیان در زندان‌های آمریکا اشاره کرد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «امروز از هر ۴ زندانی در سرتاسر جهان،‌ یک نفر در زندان‌های آمریکا است. چه زمانی می‌توانیم انتظار داشته باشیم که پارلمان اروپا در یک جلسه عمومی درباره این جنایت ناگفتنی علیه بشریت وقت سخنرانی بگذارد؟»

بر اساس گزارش‌ها، دست کم دو میلیون و سیصد هزار نفر در زندان‌های آمریکا به سر می‌برند. 

این تعداد زندانی در هزار و ۸۳۳ زندان ایالتی، ۱۱۰ زندان فدرال، هزار و ۷۷۲ کانون اصلاح نوجوانان، سه هزار و ۱۳۴ زندان محلی و ۲۱۸ تاسیسات بازداشت مهاجران در بازداشت به سر می‌برند.

این نماینده ایرلندی پارلمان اروپا چندی پیش نیز در پیامی توییتری از جنگ طلبی آمریکا انتقاد کرده بود.

وی در پیامی توییتری نوشت: «برای مدت زمانی طولانی، رسانه‌های جریان اصلی از گفتن حقیقت درباره جنگ‌های آمریکا خودداری می‌کردند و به عنوان ابزاری تبلیغاتی برای امپریالیسم بی‌رحم عمل می‌کردند».

این نماینده اروپایی اضافه کرد: « در ۲۰ سال گذشته امریکا در مقایسه با بقیه جهان،‌ بمب‌های بیشتری پرتاب کرده و ده‌ها میلیون نفر را بی‌خانمان کرده است. ما خواستار صلح و نه جنگ هستیم».

انتهای پیام/.