نماینده آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری درگذشت
نماینده آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری درگذشت

[ad_1] آیت الله محمد فیضی سرابی نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری درگذشت. به گزارش قلم پرس،از تبریز، آیت الله محمد فیض سرابی صبح امروز (دوشنبه) پس از طی یک دوره بیماری در ۹۴ سالگی دعوت حق را لبیک گفت. آیت الله فیض در شهریور ماه سال ۱۳۰۷، در زرنق از توابع سراب […]

[ad_1]


آیت الله محمد فیضی سرابی نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری درگذشت.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، آیت الله محمد فیض سرابی صبح امروز (دوشنبه) پس از طی یک دوره بیماری در ۹۴ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

آیت الله فیض در شهریور ماه سال ۱۳۰۷، در زرنق از توابع سراب در خانواده‌ای متدین بدنیا آمد. آیت الله فیض از شاگردان حضرت امام (ره) و از اساتید حوزه علمیه قم بود و ریاست شعب مختلف دیوان عالی کشور، عضویت در هیئت نظارت بر اجرای فرمان امام (ره) در استان آذربایجان شرقی، عضویت در هیئت نظارت بر احکام صادره دادگاه‌های انقلاب در سال ۱۳۵۹ و ریاست شعبه حل اختلاف سه نفره دیوان عالی کشور و رئیس شعبه ۸ دادگاه عالی انقلاب در قم را نیز بر عهده داشت.

وی علاوه بر تحصیل در امر تدریس هم فعال بود که شاگردان زیادی را تربیت کرد.

همچنین بعد از دستگیری حضرت امام(ره) در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ وی در محل تولد خویش طوماری چند متری پارچه­‌ای که تمام اهالی امضاء کرده بودند که بعضی از امضاها به نماد خون انگشت سبابه تهیه شده بود که به جرم دعوت به جهاد تحت تعقیب قرار گرفت حجت الاسلام فیض سرابی بعد از انقلاب نیز به دستور حضرت امام(ره) مسئول کنترل کمیته ­های شهرستان های مراغه، میاندوآب و سراب بود. 

انتهای پیام/


[ad_2]