نقش ناوگان اتوبوسرانی در حوزه پدافند غیرعامل
نقش ناوگان اتوبوسرانی در حوزه پدافند غیرعامل
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه به تشریح نقش ناوگان اتوبوسرانی در حوزه پدافند غیرعامل پرداخت.

به گزارش قلم پرس، ایمان غنی زاده با اعلام مطلب فوق گفت: اهمیت پدافند غیرعامل در حوزه اتوبوسرانی بسیار بالا است، بنابراین همه فعالیت‌های شرکت واحد در راستای پدافند غیرعامل است.

وی افزود: احداث توقفگاه‌های اتوبوسرانی و تجهیز این مجتمع به امکانات لجستیکی و پشتیبانی فنی و پایانه‌های مختص اتوبوس‌ها، ایجاد مسیر اتوبوس‌های تندرو شرق به غرب و توسعه مسیرهای اتوبوس در معابر اصلی شهر، مکان‌یابی و طراحی ایستگاه‌ها و تعبیه سایه‌بان‌ها، تمرکززدایی جایگاه سوخت و افزایش ظرفیت سوخت از جمله اقدامات انجام شده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه با اشاره به نقش اتوبوسرانی در مواقع بحران اظهار کرد: برای ناوگان اتوبوسرانی می‌توان نقش‌های متفاوت امدادرسانی و پدافند غیرعامل را برنامه‌ریزی کرد و اتوبوسرانی نقش‌ زیادی می‌تواند در مدیریت بحران داشته باشد. بنابراین پیش‌بینی مسیرهای موازی در مواقع بحرانی، اجرای طرح‌های ایمن‌سازی ناوگان، بازدیدهای میدانی، مانیتورینگ مسیر تندرو و فعال بودن اتوبوس‌های امدادخودرو از دیگر اقدامات در محور پدافند غیرعامل است.

وی ادامه داد: برگزاری جلسات متعدد و کلاس‌های آموزشی داخل شرکت در خصوص پدافند غیرعامل تهیه بنر و بروشورهای مربوطه بخشی دیگر از برنامه‌های اجرایی در شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه است.