نقشه راه احیای دریاچه ارومیه به صورت عالمانه پیگیری می‌شود
نقشه راه احیای دریاچه ارومیه به صورت عالمانه پیگیری می‌شود
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، نقشه راه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری احیای دریاچه ارومیه به صورت عالمانه پیگیری می‌شود و نقش استان آذربایجان ‌شرقی در این زمینه بسیار موثر است.

به گزارش قلم پرس، علی سلاجقه هم در نشستی با استاندار آذربایجان شرقی از تلاش‌ها و پیگیری‌های مدیریت ارشد آذربایجان ‌شرقی در حوزه محیط زیست و مدیریت منابع آب قدردانی کرد و گفت: نقشه راه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری احیای دریاچه ارومیه به صورت عالمانه پیگیری می‌شود و نقش استان آذربایجان ‌شرقی در این زمینه بسیار موثر است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه آیین نامه جدید بهره‌برداری از معادن به زودی ابلاغ می‌شود، گفت: باید روش‌های پیشرفته و دانش‌بنیان برای استحصال معادن به‌کارگیری شود و معادن و پروژه‌های مهم خود را با این روش‌ها سازگار کنند.

وی افزود: به شدت پیگیر هستیم تا صنایع به تعهدات خود درخصوص فیلتراسیون عمل کنند و از روش‌های روزآمد و پیش‌رونده و حفاظت کننده محیط زیست استفاده کنند.

سلاجقه با بیان اینکه ضوابط جدید استقرار و استحصال در راستای این است که هم تولید انجام گیرد و هم محیط زیست حفظ شود، افزود: باید یک ارتباط معقول بین بهره‌برداری و محیط زیست برقرار شود.

انتهای پیام/