نقشه برداری ژئوفیزیکی محدوده ارک به منظور انجام بررسی های بیشتر
نقشه برداری ژئوفیزیکی محدوده ارک به منظور انجام بررسی های بیشتر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از نقشه برداری ژئوفیزیکی باستان شناسی ارک به منظور پایش دقیقتر لایه ­های باستانشناسی در محدوده ارک و حریم خانه فتح الله یف خبر داد. به گزارش  قلم پرس به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مهندس مرتضی آبدار بعد […]

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از نقشه برداری ژئوفیزیکی باستان شناسی ارک به منظور پایش دقیقتر لایه ­های باستانشناسی در محدوده ارک و حریم خانه فتح الله یف خبر داد.
به گزارش  قلم پرس به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مهندس مرتضی آبدار بعد از جلسه ای که در دفتر معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی و با حضور کارشناسان سازمان میراث فرهنگی کشور برگزار شد گفت: بر اساس بازدید میدانی کارشناسان مقرر شد تا تیم فنی طی چند روز آتی نسبت به نقشه برداری و انجام تحلیل های زمین شناسی و باستان شناسی اقدام نمایند.
وی ادامه داد: پس از اعلام نظر تیم فنی و ابلاغ آن از سوی معاون محترم میراث فرهنگی کشور تصمیم لازم پیرامون خاک برداری های صورت گرفته در محل حیاط خانه فتح الله یف اتخاذ خواهد شد.
مشاور معاون میراث فرهنگی کشور نیز پس از این بازدید گفت: خاکبرداری در حریم ارک صورت گرفته است اما اعلام این مطلب که آیا در عرصه ارک نیز هست یا نه نیاز به بررسی های بیشتر دارد که پس از نقشه برداری و تطبیق با حریم و عرصه مشخص خواهد شد.
سید هادی احمدی گفت: عملیات خاکبرداری متوقف شده است و پس از بررسی های فنی و کارشناسی اعلام نظر در این حوزه تصمیم گیری به عهده سازمان میراث فرهنگی کشور خواهد بود.
گفتنی است در این بازدید مشاور معاون میراث فرهنگی کشور، مدیرکل دفتر ثبت آثار، مدیرکل دفتر حفظ و احیا، نماینده پژوهشکده باستان شناسی و دبیر کمیته هماهنگی بقاع متبرکه و بناهای مذهبی سازمان میراث فرهنگی کشور حضور داشتند.