نظارت دقیق بر ارائه طرح‌های تشویقی برای راه اندازی و توسعه مشاغل خانگی
نظارت دقیق بر ارائه طرح‌های تشویقی برای راه اندازی و توسعه مشاغل خانگی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: ارائه طرح‌های تشویقی برای راه‌اندازی و توسعه مشاغل خانگی اگر با نظارت دقیق انجام شود به اشتغال‌زایی و کاهش بیکاری در جامعه کمک می کند. به گزارش قلم پرس، سید حمزه امینی، در رابطه با اختصاص اعتبار برای تسهیلات مشاغل خانگی در سال جاری گفت: ارائه طرح‌های تشویقی جهت راه‌اندازی […]

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: ارائه طرح‌های تشویقی برای راه‌اندازی و توسعه مشاغل خانگی اگر با نظارت دقیق انجام شود به اشتغال‌زایی و کاهش بیکاری در جامعه کمک می کند.

به گزارش قلم پرس، سید حمزه امینی، در رابطه با اختصاص اعتبار برای تسهیلات مشاغل خانگی در سال جاری گفت: ارائه طرح‌های تشویقی جهت راه‌اندازی و توسعه مشاغل خانگی اگر با نظارت دقیق انجام شود می‌تواند به اشتغال‌زایی و کاهش بیکاری در جامعه کمک کند.

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی افزود: موفق بودن طرح به نظارت دقیق بر ارائه وام و تسهیلات اینگونه طرح‌ها بستگی دارد تا به افرادی تعلق بگیرد که واقعاً به آن نیاز دارند و در صورت دریافت وام مطمئنا ً‌در مسیر توسعه شغلی خود حرکت خواهند.

وی اشتغال خانگی را یکی از اهداف اصلی اقتصاد مقاوتی دانست و گفت: بسیاری از کشور‌ها مانند ژاپن و چین از این طریق توانستند بسیاری از بازار‌های جهان را تسخیر کنند.در کشور ما هم اگر نظارت دقیق و طرح ‌های تشویقی مناسب و در راستای تقویت مشاغل خانگی انجام شود می‌توانیم به موفقیت برسیم.

امینی با اشاره به طرح‌های تشویقی دیگری که می‌تواند به تقویت و توسعه مشاغل خانگی کمک کند، گفت: با برنامه ریزی هدفمند و نظارت دقیق می‌توانیم اوقات فراغت زنان خانگی و دانش ‌آموزان را با مشاغل خانگی و تولیدات مختلف، همچون فرش‌بافی، گلدوزی، خیاطی و انواع صنایع دستی را ساماندهی کنیم، زنان خانه‌دار، دانش‌آموزان به راحتی می‌توانند این گونه از مشاغل را در خانه فرا بگیرند و با خلاقیت و تنوع به کسب درآمد بپردازند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت برای حمایت از مشاغل خانگی می‌تواند وام‌هایی با بهره کم برای شاغلین در نظر بگیرد تا افراد بتوانند با دریافت وام، حرفه و شغل خودشان را گسترش دهند. اگر کالاهایی که توسط افراد در خانه تولید می‌شود، تنوع لازم و کیفیت مطلوبی داشته باشد به راحتی دیده می‌شوند و دیگر نیازی به بازاریابی ندارد./

منبع: خبرگزاری خانه ملت