نرخ بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی هر روز افزوده می شود
نرخ بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی هر روز افزوده می شود

به مناسبت فرارسیدن ۱۸ مهر ماه، ۲۵ امین سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی به همراه روسای مراکز آموزشی و کارکنان واحد استانی با حجه الاسلام والمسلمین حاج آقای آل هاشم، نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، دیدار کردند. به گزارش قلم پرس، فرزان […]

به مناسبت فرارسیدن ۱۸ مهر ماه، ۲۵ امین سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی به همراه روسای مراکز آموزشی و کارکنان واحد استانی با حجه الاسلام والمسلمین حاج آقای آل هاشم، نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، دیدار کردند.

به گزارش قلم پرس، فرزان قالیچی در ابتدای جلسه ضمن تبریک سالروز تاسیس دانشگاه، به معرفی اجمالی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی پرداخته و اظهار داشت: هدف این دانشگاه تربیت نیروهای متخصص، کارآفرین و مهارتی می باشد.

وی با بیان اینکه در طول عمر ۲۵ ساله این دانشگاه گاهی این دانشگاه را از اهداف عالی خود دور شده است، افزود: از سال گذشته نظارت مستمر کیفی و کمی مراکز آموزشی، سرلوحه اقدامات دانشگاه بوده به طوری که بیشتر اقدامات انجام شده واحد استانی در این مقوله بوده و در این راستا تیم نظارتی واحد استانی طی بازدیدهای مستمر به ارزیابی کیفی مراکز آموزشی پرداخته است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی در ادامه به برخی از فعالیت­های انجام شده در واحد استانی پرداخته و اضافه کرد: فعالیت­های چشمگیری در حوزه فرهنگی، پژوهشی، ورزشی، در طول یکسال گذشته انجام شده که از آن جمله می توان به کسب مقام های برتر  در بین دانشجویان علمی کاربردی کشور توسط دانشجویان این استان در جشنواره کشوری قرآنی در قم اشاره کرد.

وی با اشاره به برنامه های فاخر در حال اجرای این واحد استانی بیان کرد: برای نمونه برگزاری جشنواره سراسری فضای مجازی تحت لوای کنگره ملی شهدای دانشجو، یکی از این عنوان برنامه  ها بوده که در راستای زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا بوده و قرار است روز چهارشنبه مورخ ۲۶مهر ماه با حضور مقامات کشوری و استانی برگزار شود.

قالیچی هم چنین اشاره ای به توزیع هرم دانشجو در کشور پرداخته و گفت: متاسفانه در کشورهای پیشرفته تعداد دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی به مراتب خیلی بالاتر از تحصیلات تکمیلی بوده اما در ایران این هرم به خوبی توزیع نشده است.

وی ادامه داد: نسبت توزیع دانشجویان تحصیلات تکمیلی ایران با دیگر کشورها تفاوت فاحشی دارد تا جایی که نرخ بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی هر روز افزوده می شود و یکی از دلایل مهم این امر، عدم کارایی و مهارتی بودن اکثر دانش آموختگان می باشد.