نخست‌وزیر انگلیس: ارتباطی میان پرونده زاغری با بدهی ایران وجود ندارد
نخست‌وزیر انگلیس: ارتباطی میان پرونده زاغری با بدهی ایران وجود ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس وجود ارتباط میان پرونده نازنین زاغری با بدهی به ایران را رد کرد. وبگاه «بی‌بی‌سی» به نقل از «جیمز کلورلی»، مشاور وزیر خارجه انگلیس نوشته لندن و تهران در حال رایزنی بر سر بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی انگلیس به ایران هستند. رأی پرونده دوم نازنین […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس وجود ارتباط میان پرونده نازنین زاغری با بدهی به ایران را رد کرد.

وبگاه «بی‌بی‌سی» به نقل از «جیمز کلورلی»، مشاور وزیر خارجه انگلیس نوشته لندن و تهران در حال رایزنی بر سر بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی انگلیس به ایران هستند.

رأی پرونده دوم نازنین زاغری راتکلیف، تبعه انگلیسی متهم به جاسوسی دوشنبه هفته گذشته صادر شد و رسانه‌ها گزارش دادند وی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام ایران به یک سال حبس محکوم شده است.

جمهوری اسلامی ایران همواره ادعاهای کشورهای غربی مبنی بر «بازداشت دلبخواهانه اتباع دو تابعیتی» را رد کرده است. یکی ازجنجالی‌ترین این پرونده‌ها طی سال‌های گذشته مربوط به مجرمی به نام «نازنین زاغری» بوده است.

زاغری از سال ۱۳۹۵ به جرم فعالیت‌های تبلیغی علیه نظام و تلاش برای براندازی نرم بازداشت و به پنج سال زندان محکوم شده است. او هنگام بازداشت به عنوان مدیر پروژه در شرکت رسانه‌های گروهی «تامسون رویترز» فعالیت می‌کرد.

 

در حال تکمیل…