نخاله‌های ساختمانی ویلاهای تخریب شده در دل طبیعت!
نخاله‌های ساختمانی ویلاهای تخریب شده در دل طبیعت!

[ad_1] فرمانده نیروی انتظامی استان آذربایجان‌شرقی گفت: معمولاً تجهیزات ساختمانی به کار رفته برای ساخت دیوار و ساختمان.های غیرمجاز در اراضی کشاورزی پس از تخریب به همان حالت باقی می‌ماند. به گزارش قلم پرس،از تبریز، حسین عبدی صبح امروز در جلسه رزمایش استانی صیانت از کاربری اراضی کشاورزی اظهار کرد: در سال‌های گذشته شاهد اقدامات […]

[ad_1]


فرمانده نیروی انتظامی استان آذربایجان‌شرقی گفت: معمولاً تجهیزات ساختمانی به کار رفته برای ساخت دیوار و ساختمان.های غیرمجاز در اراضی کشاورزی پس از تخریب به همان حالت باقی می‌ماند.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، حسین عبدی صبح امروز در جلسه رزمایش استانی صیانت از کاربری اراضی کشاورزی اظهار کرد: در سال‌های گذشته شاهد اقدامات خلاف مقررات و قوانین از طرف افراد سودجو در رابطه با اراضی ملی و منابع طبیعی نه تنها در استان آذربایجان‌شرقی بلکه در سطح کل کشور بوده‌ایم که اقداماتی در جهت برخورد و پیشگیری هم انجام شده است اما منافعی که افراد فرصت طلب از این راستا کسب می‌نمایند مانع تمکین آنان به قوانین و انجام مجدد تخلفاتشان می‌شود، به‌طوریکه مباحث زمین خواری و سوءاستفاده افراد همچنان مطرح می‌باشد.

وی ضمن اشاره به اینکه احکام قضایی صادر شده با اراده انتظامی استان و با نهایت تدبیر و به بهترین نحو ممکن عملیاتی می‌شود، افزود: تمام احکامی که در این ارتباط وجود دارد، باید به صورت شهرستانی دسته‌بندی و مشخص شود تا مورد پیگیری قرار گرفته و عملیاتی گردد. همین طور در بحث اقدامات ایجابی و پیشگیری از اقدامات خلاف قانون باید فعالیت‌های بیشتری صورت گیرد.

عبدی ادامه داد: در این ارتباط حوزه‌های جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها باید اراضی ملی و منابع طبیعی را شناسایی و شناسنامه‌دار کنند تا در صورت وقوع هرگونه تعرض با اشراف کاملی که در مورد این اراضی وجود دارد در تخلفات در اولین مراحل شناسایی شده و ممانعت به عمل آید که این امر هم سهل‌الوصول‌تر و هم کم هزینه‌تر می‌باشد.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی اذعان داشت: معمولاً تجهیزات ساختمانی به کار رفته برای ساخت دیوار و ساختمان‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی پس از تخریب به همان حالت باقی می‌ماند و پاکسازی آن مستلزم هزینه بالایی است که باید فرد متخلف تقبل نماید یا با کمک سازمان جهاد کشاورزی این مشکل حل شود. به‌طور کلی برای جلوگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی باید از تخلفات پیشگیری شده و در صورت ارتکاب با توان عملیاتی و تجهیزات لازم ممانعت به عمل آید.

وی یادآور شد: این رزمایش را به فال نیک می‌گیریم که ان شاءالله منشاء خیر خواهد بود. واقعیت این است که احداث غیرمجاز حتی در صورتی که در اراضی ملی و منابع طبیعی نبوده و در زمین‌های کشاورزی اتفاق افتاد مناسبات اجتماعی را برهم می‌زند به‌طوریکه بزه‌ها و جنایاتی نیز در این اماکن اتفاق می‌افتد که ناشی از سوءاستفاده و قانون‌شکنی یکسری افراد سودجو از قانون می‌باشد.

فرمانده نیروی انتظامی  استان در پایان بر آمادگی نیروی انتظامی برای همکاری گسترده در این زمینه تاکید کرد.

انتهای پیام/س


[ad_2]