نجفی: به شرایط سخت تحریم عادت داریم، دولت آلمان کنارمان باشد
نجفی: به شرایط سخت تحریم عادت داریم، دولت آلمان کنارمان باشد

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: در دنیا کشورهای زیاده خواه (مانند آمریکا) وجود دارد، اما ما عادت داریم که در شرایط سخت کار کنیم و از دولت آلمان انتظار داریم که در کنارمان باشد. به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های […]

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: در دنیا کشورهای زیاده خواه (مانند آمریکا) وجود دارد، اما ما عادت داریم که در شرایط سخت کار کنیم و از دولت آلمان انتظار داریم که در کنارمان باشد.

به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های ایران، صادق نجفی در دیدار با سفیر جمهوری فدرال آلمان در ایران با بیان برخی آمار و عملکرد سازمان متبوع خود، اظهار داشت:  بیس از ۹۰ درصد از صنایع کشور  SME ها هستند و انتظار داریم در این مقطع دولت آلمان این صنایع را حمایت کند.

وی با اعلام اینکه وزیر جدید صمت بر اهمیت آموزش و استفاده از تکنولوژی روز دنیا تاکید دارند، تصریح کرد: خواهان تداوم همکاری‌های آموزشی با آلمان هستیم و برگزاری دوره های giz برای صاحبان صنایع کوچک و متوسط کشور  بسیار تاثیرگذار بود.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با اشاره به سابقه همکاری خود با آلمانی‌ها در دوران تصدی مسئولیت شهرداری تبریز، گفت: در زمینه خواهرخواندگی هامبورگ با تبریز و برقراری پروازهای هامبورگ – تبریز سفرای آلمان نهایت همکاری را با ما داشتند.

وی با تاکید بر جایگاه SME ها در اقتصاد دو کشور، اضافه کرد: انتظار داریم تا در سفارت کسی را تعیین کنید که در خصوص SME ها با ما همکاری جدی داشته باشد.

نجفی در ادامه خواستار توجه ویژه به کم شدن زمان صدور ویزا برای حضور شرکت‌های SME ایران در نمایشگاه‌های آلمان و یا شرکت آن‌ها در دوره های آموزشی کوتاه مدت این کشور شد و گفت: سفیر آلمان در سفرهای استانی خود در کشور ما از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی بازدید به عمل آورد.

وی همچنین یادآور شد: انتظار داریم تا شرکتهای آلمانی در نمایشگاه SME های ما که سال آینده برگزار می‌شود جهت برقراری ارتباط بیبشتر شرکت کنند.

معاون وزیر صمت در ادامه با بیان اینکه باید واقعیت‌های ایران در حوزه صنایع کوچک و متوسط به کشورهای اروپایی منتقل شود، تصریح کرد: در دنیا کشورهای زیاده خواه (مانند آمریکا) وجود دارد، اما ما عادت داریم که در شرایط سخت کار کنیم و از دولت آلمان انتظار داریم که در کنارمان باشد.

نجفی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم مهیا کردن بسترهای لازم برای حضور المانی در ایران، تصریح کرد: البته که اقتصاد دستوری نیست و ما باید بستر لازم را برای حضور آلمانی در ایران فراهم آوریم و اگر بخش خصوصی دو کشور به هم نزدیک شود، این بستر فراهم خواهد شد.