نتایج اولیه نشست‌های کارشناسی کمیسیون مشترک برجام امروز مشخص می‌شود
نتایج اولیه نشست‌های کارشناسی کمیسیون مشترک برجام امروز مشخص می‌شود

به گزارش ایسنا، میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر از احتمال مشخص شدن نتایج اولیه نشست های کارشناسی برجام خبر داد. وی در این توییت نوشت: دو گروه کارشناسی به کار خود در وین در ارتباط با لغو تحریم‌های آمریکا […]

به گزارش ایسنا، میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر از احتمال مشخص شدن نتایج اولیه نشست های کارشناسی برجام خبر داد.

وی در این توییت نوشت: دو گروه کارشناسی به کار خود در وین در ارتباط با لغو تحریم‌های آمریکا و بازگشت کامل ایران به تعهدات هسته ای اش در برجام ادامه می‌دهند. نتایج اولیه (این نشست ها) احتمالا امروز عصر مشخص خواهد شد.

دور اول گفت وگوهای حضوری میان ایران و ۱+۴ در قالب کمیسیون مشترک با هدف رفع موانع اجرای برجام و برداشته شدن تحریم های ایران روز سه شنبه در وین برگزار شد که به گفته مقامات ایران و سایر طرف های توافق سازنده بوده است.

طبق توافق صورت گرفته، دو نشست کارشناسی موازی میان اعضای کمیسیون مشترک برجام جهت انجام رایزنی های فنی در حوزه رفع تحریم و هسته‌ای تشکیل شد. این نشست های کارشناسی قرار است به بحث و رایزنی در خصوص جنبه‌های فنی و جزئیات مسائل مربوط به لغو تحریم ها و مسائل هسته ای بپردازند و نتیجه بحث های خود را به کمیسیون گزارش نمایند.

عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان درباره این رایزنی ها گفت که کار در مسیر درستی قرار گرفته است اما ادامه این روند به حسن‌نیت و جدیت طرف مقابل بستگی دارد.

عراقچی همچنین در ارتباط با کار گروه های کارشناسی تصریح کرد: وظیفه کارگروه‌ها این است که مجموعه اقداماتی که آمریکا باید انجام دهند تا رفع کامل تحریم‌ها در یک مرحله صورت گیرد را، مشخص کنند. فهرستی از اقدامات باید مشخص شود. در کمیسیون مشترک برجام هم پذیرفته شده است که بازگشت گام به گام پذیرفته نیست. احتیاجی به این سیاست نداریم و کارهایی که ایران و آمریکا باید انجام دهند برای بازگشت به برجام، روشن است. البته ایران مجموعه اقداماتش را بعد از این‌که آمریکا اقداماتش را انجام داد و راستی‌آزمایی کردیم، انجام می‌دهد.

وی افزود: این مجموعه اقدامات که دوطرف در یک مرحله باید انجام دهند را، مشخص کنند و ما در کمیسیون مشترک ترتیب و توالی اقدامات و جزئیات مربوط به زمان‌بندی آنها را تعیین کنیم.

معاون ظریف خاطرنشان کرد: حرکت گام به گام نداریم و معتقدیم در یک گام نهایی کار باید انجام شود. تنها گفت‌وگوهایی که داریم، گفت‌وگوهای فنی و حقوقی است که دارد انجام می‌شود. ما فقط درباره این‌که بازگشت به برجام شامل چه چیزهایی باید باشد، گفت‌وگوی حرفه‌ای و حقوقی انجام می‌دهیم.

انتهای پیام