نبود معلم پایه چهارم در یکی از مدارس تبریز به مدت ۴ ماه
نبود معلم پایه چهارم در یکی از مدارس تبریز به مدت ۴ ماه

دانش‌آموزان پایه چهارم مدرسه صائب تبریز ۲ ماهه است که بدون معلم هستند. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، جمعی از اولیای مقطع چهارم ابتدایی دبستان صائب تبریز در اعتراض به عدم حضور دو ماهه معلم سر کلاس درس در این مدرسه جمع شدند. بر اساس این گزارش، کلاس چهارم ابتدایی مدرسه ابتدایی […]

دانش‌آموزان پایه چهارم مدرسه صائب تبریز ۲ ماهه است که بدون معلم هستند.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، جمعی از اولیای مقطع چهارم ابتدایی دبستان صائب تبریز در اعتراض به عدم حضور دو ماهه معلم سر کلاس درس در این مدرسه جمع شدند.

بر اساس این گزارش، کلاس چهارم ابتدایی مدرسه ابتدایی دخترانه صائب از دو ماه گذشته معلمی نداشته و معلم این کلاس به علت شکستگی پا در مرخصی به سر می‌برد و طی این مدت مدیریت مدرسه هیچ اقدامی برای معلم جایگزین نکرده است.

ابراهیم محمدی سانیانی پدر یکی از دانش‌آموزان این مدرسه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: دخترم بیش از دو ماه است هیچ معلمی ندارد و در یک کلاس ۳۵ نفره بدون نظارت معطل هستند.

وی افزود: اگر معلم مدرسه نمی‌تواند حضور در کلاس داشته باشد باید اقداماتی در زمینه معلم جایگزین تا به امروز صورت می‌گرفت که متاسفانه بعد از گذشت دو ماه هنوز هیچ اقدامی نشده است.

اولیای این دانش‌آموز خاطرنشان کرد: امروز به اتفاق سایر اولیای دانش‌آموزان این کلاس در اتاق مدیریت مدرسه جمع شده تا تعیین تکلیف نهایی صورت گیرد.

وی ادامه داد: با اینکه امتحانات مدارس ابتدایی به صورت توصیفی است ولی بعد از گذشت یک ترم ما از وضعیت تحصیلی فرزندمان خبر نداریم و اصلا نمی‌دانیم امتحانی از آن‌ها گرفته شده است یا نه؟

محمدی با بیان اینکه یک روز در این مدت دخترم به علت سرماخوردگی غایب بوده و وقتی همسرم برای موجه کردن غیبت دخترم به مدرسه رفته بود، متوجه عدم اطلاع ناظم و مدیر مدرسه از غیبت دخترم شده بود، افزود: واقعا ما نگران وضعیت فرزندانمان هستیم که چند ساعت بدون هیچ نظارتی در یک کلاس کوچک بدون هیچ گونه مدیریتی جمع می‌شوند.

در ادامه این اعتراض مدیریت مدرسه ابراز کرد: ما نظارت کافی روی بچه‌ها داشتیم و تلاش می‌کنیم معلم کلاس هر چه سریع‌تر در کلاس درس حضور داشته باشد؛ البته هفته‌ای چند روز نیز مربی در کلاس حضور داشته است.

وی افزود: بنا به درخواست‌های مکرر از ناحیه ۳ آموزش و پرورش متاسفانه با کمبود نیروی مواجه هستند که برای جبران معلم جایگزین این امر را به خود مدرسه واگذار کرده بودند که از توان ما نیز خارج است.

علی نورسی، یکی دیگر از اولیای دانش‌آموز کلاس چهارم ابتدایی مدرسه صائب به خبرنگار فارس گفت: از ساعت ۸ صبح در مدرسه حاضر شدیم و نزدیک ظهر شده و ما نتیجه قطعی دریافت نکرده‌ایم.

وی افزود: باید مدرسه در مورد وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان احساس مسؤولیت کند و در این دو ماه اقداماتی انجام می‌داد.

همچنین معلم این کلاس نیز در جلسه حضور بهم رساند و در خصوص ادامه همکاری با مدرسه اظهار کرد: دو هفته از مرخصی من مانده که فقط دو روز در هفته آن را نمی‌توانم حضور داشته باشم.

گفتنی است، نتیجه نهایی این موضوع  فردا، ۲۷ دی‌ماه در خصوص ادامه حضور معلم قبلی در کلاس درس و یا معلم جایگزین اعلام خواهد شد و در صورت عدم حضور معلم، ناحیه ۳ آموزش و پرورش تبریز بلافاصله معلم جایگزین قرار خواهد داد.

خبرنگار فارس در تبریز به دعوت اولیا در این جلسه حضور یافته بود.