بناید بخاطر تخلف چهارنفر در گوشه ای، بگوییم قاطبه هنرمندان ما مشکل دارند/ نباید سدی در مقابل فعالیت‌های فرهنگی و هنری باشیم
بناید بخاطر تخلف چهارنفر در گوشه ای، بگوییم قاطبه هنرمندان ما مشکل دارند/ نباید سدی در مقابل فعالیت‌های فرهنگی و هنری باشیم

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اجازه می‌دهیم که همه در بخش‌های مختلف اظهار وجود و اظهار عرضه کنند نباید سدی در مقابل فعالیت‌های فرهنگی و هنری باشیم. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، حسین نوش‌آبادی ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، […]

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اجازه می‌دهیم که همه در بخش‌های مختلف اظهار وجود و اظهار عرضه کنند نباید سدی در مقابل فعالیت‌های فرهنگی و هنری باشیم.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، حسین نوش‌آبادی ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه این استان پیشینه و گذشته پر افتخاری داشته و مردم این خطه در گذشته تاریخ سردمدار آغاز رویدادهای فرهنگی و علمی و سیاسی بوده‌اند، اظهار داشت: تبریز افتخار ایرانی اسلامی بوده و در مقطعی سیاستمدارانش ادیب و شاعر بودند همچون شاه اسماعیل صفوی که قبل از سیاست‌مدار بودن یک شاعر و ادیب بوده است.

وی با اشاره به معرفی استان آذربایجان‌شرقی به عنوان استان الگو و پایلوت در حوزه اقتصاد مقاومتی به دولت، افزود: مردم تبریز در همه عرصه‌های فرهنگی و هنری و سیاسی سرآمد بوده و باید قدردان این تاریخ پر افتخار باشیم.

نوش‌آبادی اضافه کرد: در سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامیده شده می‌تواند در زمینه اقتصاد مقاومتی با توجه به شاخص‌هایی که وجود دارد، استان آذربایجان‌شرقی می‌تواند الگو و پایلوت در کشور باشد و با این امر نقش و صلابت این شهر در کشور مجدد احیا می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه بالاتر از امر حضور در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها و نظارت و اجرا و مطالبات اهل فرهنگ و هنر باید بیش از این باشد، اظهار داشت: ما علاقه داریم قاطبه هنرمندان، اهل هنر و رسانه استان به مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی کمک کنند و مشورت دهند و در تصمیم‌گیری‌ها حضور جدی داشته باشند.

معاون حقوقی و امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد، ادامه داد: این وظیفه‌ای است که برای همه مدیران ما در سراسر کشور گذاشته شده و آقای صفی‌پور این را در عمل نشان دادند و امیدواریم این سیاست تداوم داشته باشد چرا که می‌تواند رضایت دوستان را جلب کند.

رسانه معاند نداریم

وی در ادامه با اشاره به انتشار برخی رسانه‌ها و ایجاد شائبه‌هایی، گفت: نباید موجب رنجشی شد که برخی‌ها در حوزه ارتباطی گله‌مند هستند و شاید گله‌ آن‌ها به جا باشد گرچه دولت تدبیر و امید سعی می‌کند خودش را درگیر حواشی نکند چون اگر به این مسایل بپردازد از متن دور خواهد شد و البته در قبال شبهات و شائبه‌های ایجاد شده نیز پاسخگو خواهد بود.

نوش‌آبادی بیان کرد: به هر حال رسانه‌ها چه دولتی و چه غیردولتی و شبه‌دولتی و بخش خصوصی اگر مطالبی را نوشته‌اند که پایه و اساس درستی ندارد مضموم بوده اما اگر به دنبال کشف حقیقت باشد مستحسن است، یک رسانه عادل و معتدل هم به پیشرفت‌ها توجه می‌کند هم اگر مطلبی برای گوشزد کردن باشد را مطرح می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند، گفت: رسانه‌ها برخی موافق هستند و برخی منتقد، اما رسانه معاند نداریم چرا که رسانه‌های معاند خارج از کشور بوده و با نظام ستیز و عناد دارند، اغلب رسانه‌های دارای پروانه در کشور خیرخواه و دلسوز هستند و با دلسوزی مطلب می‌نویسند البته گاهی از سر عمد که خیلی مناسب نیست.

نباید سدی در مقابل فعالیت‌های فرهنگی و هنری باشیم

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه در بخش فرهنگ اختلاف نظر وجود دارد، ادامه داد: منتهی اگر نگاه به هنر برخاسته از نگاه حکومتی و رهبری نظام باشد مشکلات حل می‌شود و ما اجازه می‌دهیم که همه در بخش‌های مختلف اظهار وجود و اظهار عرضه کنند نباید سدی در مقابل فعالیت‌های فرهنگی و هنری باشیم.

وی افزود: ممکن است سلیقه‌ها در هر منطقه‌ای متفاوت باشد، اما کشور را نمی‌توان با سلیقه‌های متفاوت و متفرق اداره کرد باید کشور را بر اساس یک نگاه حکومتی و مبتنی بر عقلانیت و اقتضاعات اداره کرد.

نوش‌آبادی، در ادامه با بیان اینکه سند چشم انداز افق ۱۴۰۴ گفته باید کشور به سمتی حرکت کند که قدرت علمی و فرهنگی کشور شود، اضافه کرد: اقتضای این زمان ایجاب می‌کند خودمان را در مقابل پیشرفت‌های علمی و فرهنگی نگاه‌ها را بسته نکنیم چرا که اگر محدود کنیم از پیشرفت‌هایی که باید به دست بیاوریم عقب خواهیم ماند و در این میان بیگانگان که خیرخواه ما نیستند در قالب هنر ابتذال را ترویج می‌کنند.

جوانان را ترد و منزوی نکنیم

وی ادامه داد: بگذاریم جوان‌های ما با همین بنیه‌ها و محدودیت‌هایی که هست بتوانند در حوزه فرهنگ و هنر حضور و تجلی پیدا کنند آنها را ترد و منزوی نکنیم، اگر جایی نقطه ضعفی وجود دارد یا اغماض کنیم یا با برخوردی پدرانه رفع کنیم.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ادامه داد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند اهمیت هنر از از اقتصاد مهم‌تر است، اگر نتوانیم از ابزار هنر استفاده کنیم در اقتصاد هم موفق نخواهیم بود، ما نباید در مقابل هنرمند موضع‌گیری کنیم اگر خطایی کردند نباید به ساحت هنر و هنرمند بی‌حرمتی شود و این مسئله را به دیگر هنرمندان تسری دهیم.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است چهار هنرمندی در گوشه‌ای تخلف کنند این‌ها نباید بهانه‌ای باشد که بگوییم قاطبه هنرمندان ما مشکل دارند.

در این آیین که با حضور معاون امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، محمد محمدپور به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی معرفی شد.