نباید به علت تفاوت دیدگاه کسی از حق تحصیل محروم شود
نباید به علت تفاوت دیدگاه کسی از حق تحصیل محروم شود

عضو فراکسیون جوانان مجلس با تأکید بر اینکه نباید به علل تفاوت دیدگاه کسی از حق تحصیل محروم شود، گفت: البته برخی محرومیت‌‎های تحصیلی در همه جای دنیا وجود دارد و افراد دارای سابقه محکومیت قطعی کیفری به جرائم سازمان یافته، قاچاق انسان، محاربه و جاسوسی از تحصیل محروم هستند. به گزارش قلم پرس، زهرا […]

عضو فراکسیون جوانان مجلس با تأکید بر اینکه نباید به علل تفاوت دیدگاه کسی از حق تحصیل محروم شود، گفت: البته برخی محرومیت‌‎های تحصیلی در همه جای دنیا وجود دارد و افراد دارای سابقه محکومیت قطعی کیفری به جرائم سازمان یافته، قاچاق انسان، محاربه و جاسوسی از تحصیل محروم هستند.

به گزارش قلم پرس، زهرا ساعی با اشاره به وصول لایحه الحاق یک تبصره به قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور به مجلس و تأکید رییس جمهور برای تصویب این لایحه در مجلس، اظهار کرد: این لایحه نیز مانند سایر لوایح باید ابتدا در کمیسیون تخصصی مجلس مورد چکش کاری و بررسی قرار گیرد و مراحل خودش را طی کند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعا مجلس با باز شدن فضای دانشگاهی و محروم نشدن دانشجویان از تحصیل به بهانه‌های غیر آموزشی موافق است، افزود: در مجموع این لایحه، لایحه‌‎ای مناسبی به نظر می‎رسد که باید با اخذ نظر کارشناسی مجلس و صاحب نظران این عرصه، این لایحه پخته تر و به تصویب مجلس برسد.

وی حق تحصیل را حقی عمومی برشمرد که هیچکس نمی‎تواند فردی را از این حق محروم کند و اضافه کرد: این مسئله نیز به این نحو در لایحه مذکور قید شده به شکلی که به موجب این اصلاحیه حق آموزش جزء حقوق اساسی افراد است و هیچ کس را نمی‌توان به عذری غیر از عدم صلاحیت علمی مقرر از آموزش در مقاطع مختلف تحصیلی محروم کرد.

دانشگاه جای برخورد سلیقه‌ای و سیاسی نیست

ساعی تصریح کرد: البته بر اساس اصلاحیه مصوبه هیات دولت، در برخورداری از حق آموزش در مقاطع تحصیلی برخی افراد از حق تحصیل محروم هستند که این امر نیز در همه کشورها جاری و ساری است به طوریکه افراد دارای سابقه محکومیت قطعی کیفری به جرائم سازمان یافته، قاچاق انسان، محاربه و جاسوسی مستثنی می‌شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نباید اجازه داد برخوردهای سلیقه‌‎ای و سیاسی در دانشگاه‌های کشور رایج شود و باید اجازه تحصیل را حقی عمومی برای همه دانشجویان دانست./