نامگذاری پارک محله‌ای شهرک سفیر امید به نام فضولی
نامگذاری پارک محله‌ای شهرک سفیر امید به نام فضولی

به گزارش قلم پرس، سعید حاجی‌زاده اظهار داشت: در راستای پاسداشت مقام ادبی حکیم ملا محمد فضولی، شاعر آذربایجانی و با پیشنهاد شهردار منطقه ۳، با نامگذاری پارک محله‌ای در آستانه افتتاح شهرک سفیر امید به نام این حکیم، شاعر و ادیب موافقت شد.  او افزود: سال ۱۴۰۰ از سوی شورای اسلامی شهر تبریز به عنوان سال […]

به گزارش قلم پرس، سعید حاجی‌زاده اظهار داشت: در راستای پاسداشت مقام ادبی حکیم ملا محمد فضولی، شاعر آذربایجانی و با پیشنهاد شهردار منطقه ۳، با نامگذاری پارک محله‌ای در آستانه افتتاح شهرک سفیر امید به نام این حکیم، شاعر و ادیب موافقت شد. 

او افزود: سال ۱۴۰۰ از سوی شورای اسلامی شهر تبریز به عنوان سال حفظ، احیا و مرمت میراث فرهنگی و تاریخی شهر، نامگذاری شده و است و از این رو، رویکرد شهرداری تبریز نیز در سال جاری همگام با این شعار خواهد بود.

پارک محله‌ای محله‌ ای واقع در شهرک سفیر امید با مساحت ۱۲ هزار متر مربع و با اعتبار ۴۵۵ میلیارد ریال احداث شده و یکی از طرح‌های آماده افتتاح شهرداری منطقه ۳ تبریز است که به همراه دیگر پروژه‌های شهری به بهره‌برداری می‌رسد.

یادآور می شود ملا محمد فضولی در سال‌های ابتدایی سده دهم هجری قمری، در جوار حرم سیدالشهدا (ع) دیده به جهان گشود. پدر او اصل و نسبی آذربایجانی داشت‌ و از ایل بیات بود که به دلیل ارادت ویژه به اهل بیت (ع)، آذربایجان را به سمت کربلا و نجف ترک کرد. محمد در جوانی لقب «ملا» گرفت‌ و مشهور به ملافضولی شد. علوم عربی را نزد عالمی به نام رحمت‌الله و علوم ادبی را نزد حبیبی، شاعر معروف آذربایجان آموخت و با دختر رحمت‌الله ازدواج کرد. وی پسری عالم و شاعر با تخلص فضلی داشته است. لقب ملا نشانه‌ کلامی بودن وی و لقب حکیم بیانگر رویکرد او به فلسفه و حکمت است. به دیگر سخن، حکیم ملا محمد فضولی مانند ابوعلی سینا و بیشتر از او، توانست کلام و فلسفه را به‌گونه‌ای آشتی دهد.