نامزدهای استان، ۶۰ تذکر به دلیل تخلفات انتخاباتی، دریافت کردند
نامزدهای استان، ۶۰ تذکر به دلیل تخلفات انتخاباتی، دریافت کردند

معاون پیشگیری از وقوع جرایم دادگستری آذربایجان شرقی گفت: نامزدها، ستادها و ائتلاف های انتخاباتی دراین استان به دلیل تخلفات انتخاباتی ۶۰ تذکر دریافت کردند. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری ایرنا، رضا مسعودی فر، افزود: از مجموع تذکرهای ارائه شده ۱۵ مورد مربوط به حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر بود. وی […]

معاون پیشگیری از وقوع جرایم دادگستری آذربایجان شرقی گفت: نامزدها، ستادها و ائتلاف های انتخاباتی دراین استان به دلیل تخلفات انتخاباتی ۶۰ تذکر دریافت کردند.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری ایرنا، رضا مسعودی فر، افزود: از مجموع تذکرهای ارائه شده ۱۵ مورد مربوط به حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر بود.
وی اظهارکرد: پس از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو بیشترین تذکرات به حوزه های انتخابیه مرند، بناب، بستان آباد و ورزقان ارائه شده است.
مسعودی فر اضافه کرد: بیشترین تذکرات درزمینه استفاده از عناوینی همچون دکترا و مهندس، تبلیغ خارج از چارچوب های قانونی و تخریب رقیب بود.
وی با اشاره به تشکیل ۲۴ پرونده تخلف انتخاباتی دراستان، اظهارکرد: ۹ مورد از پرونده ها درارتباط با جرم انتخاباتی مثل تبلیغ زود هنگام و خارج از چارچوب قوانین و یا استفاده از امکانات دولتی بود.
معاون پیشگیری از وقوع جرایم دادگستری آذربایجان شرقی گفت: این پرونده ها در حوزه های انتخابیه ورزقان، هشترود، اهر، ملکان، مرند، هریس و جلفا تشکیل شده است.
مهلت قانونی تبلیغات انتخابات دور پنجم مجلس خبرگان از ۲۲ بهمن و دور دهم مجلس شورای اسلامی از ۲۹ بهمن شروع و در ساعت هشت صبح ششم اسفند ماه به پایان رسید.
استان آذربایجان شرقی با ۱۳ حوزه انتخابیه دارای پنج کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری و ۱۹ نماینده در مجلس شورای اسلامی است.
شش داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان و ۳۴۲ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی تا کنون در صحنه رقابت باقی مانده اند.
دو میلیون و ۹۰۹ هزار و ۲۰۸ نفر از جمعیت سه میلیون و ۷۲۵ هزار نفری این استان واجد شرایط رای دادن در این دوره هستند.
دو هزار و ۸۸۹ شعبه اخذ رای دراین استان پیش بینی شده است.
دور پنجم انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دور دهم انتخابات مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند به صورت همزمان برگزار می شود.