مینیخانوف: تولید هلیکوپتر، هواپیما و  کشتی در تاتارستان از توسعه یافته ترین مناطق روسیه / به دنبال عملیاتی کردن توافقات به آذربایجان آمده‌ام
مینیخانوف: تولید هلیکوپتر، هواپیما و  کشتی در تاتارستان از توسعه یافته ترین مناطق روسیه / به دنبال عملیاتی کردن توافقات به آذربایجان آمده‌ام

[ad_1] رئیس جمهور تاتارستان گفت: تولید خودرو، هلیکوپتر، هواپیما، کشتی، تجهیزات الکترونیکی، لوازم اپتیکی و ماشین آلات کشاورزی در این جمهوری صورت می گیرد و از مسئولان دولتی و فعالان اقتصادی و تجار ایرانی برای حضور در این بازار دعوت می کنم و منتظر حضورشان در تاتارستان هستیم. به گزارش قلم پرس،از تبریز، رستم مینیخانوف […]

[ad_1]


رئیس جمهور تاتارستان گفت: تولید خودرو، هلیکوپتر، هواپیما، کشتی، تجهیزات الکترونیکی، لوازم اپتیکی و ماشین آلات کشاورزی در این جمهوری صورت می گیرد و از مسئولان دولتی و فعالان اقتصادی و تجار ایرانی برای حضور در این بازار دعوت می کنم و منتظر حضورشان در تاتارستان هستیم.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، رستم مینیخانوف بعد از ظهر روز یکشنبه در دیدار با عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی در هتل شهریار تبریز اظهار داشت: سفر امروز در پی ارتباط تصویری اخیر با استاندار آذربایجان شرقی و به منظور تقویت و گسترش روابط اقتصادی و ایجاد زمینه های همکاری جدید بین دو طرف صورت می گیرد.

وی با اشاره به حضور مقامات ارشد و رؤسای شرکت های مهم در ترکیب هیات تاتارستان تأکید کرد: برای تعاملات خود با ایران در قالب جمهوری  فدرال روسیه احترام زیادی قایل هستیم و امیدواریم این سفر زمینه ساز ایجاد افق های جدید همکاری برای فعالیت های مشترک باشد و با توجه به اشتراکات فرهنگی و تاریخی دو منطقه اهمیت ویژه ای برای این ارتباط قایل هستیم.

رئیس جمهور تاتارستان ادامه داد: این ارتباطات اخیرا تقویت شده و ملاقات و سفرهای متقابل بین جمهوری‌ها  و استان‌های روسیه و استان‌های جمهوری اسلامی ایران در همین زمینه صورت گرفته و این سومین سفر به آذربایجان شرقی در دور اخیر روابط است.

وی تشکیل هیات های مشترک را برای توسعه پیوندهای فی مابین بسیار مهم دانست و افزود: با توجه به یک هزارمین جشن پذیرش اسلام در تاتارستان با دستور پوتین وظیفه این جشن ها به عهده معاون رئیس جمهور روسیه است و این رویداد نه برای تاتارستان که برای روسیه اهمیت دارد چرا که ۲۰ میلیون مسلمان در این کشور زندگی می‌کنند و این تصمیم در سطح فدرال نتایج خوبی برای مسلمانان روسیه داشته است.

مینیخانوف با اشاره به مسئولیت خود در گروه بینش استراتژیک روسیه که به دستور ودلادیمیر پوتین تشکیل شده، گفت: از حاضران این جلسه برای حضور در نشست سال آینده این گروه دعوت می کنم چرا که ظرفیت گسترده ای برای سرمایه گذاری و تولید در حوزه های دانش بنیان، فناوری های پیشرفته، کشتی و خودروسازی، کنترل فرآیندهای تولیدی، بهداشت، فرهنگ، علم، آموزش، گردشگری، ورزش، تولید محصولات حلال و همکاری اتاق های بازرگانی بین دو طرف وجود دارد.

وی اظهار داشت: امروز از سرگیری و فعال سازی کریدور شمال- جنوب بسیار مهم است و پیوستن زنجیره های تولید تاتارستان به این مسیر و در نتیجه اتصال به شمال ایران اهمیت ویژه ای دارد چون فعال سازی این مسیر امکان بسیار مناسبی را برای ارسال کالا از روسیه به ایران و سپس دیگر کشورها و بالعکس فراهم می کند.

رئیس جمهور تاتارستان این جمهوری را از توسعه یافته ترین مناطق روسیه عنوان و تصریح کرد: تاتارستان منابع انسانی و تولیدی بالایی دارد و نیروی انسانی ماهر، منابع اولیه، زیرساخت های توسعه یافته حمل و نقل به عنوان زیرساخت توسعه از مزیت های آن محسوب می شود و پالایش نفت و پتروشیمی پایه و اساس اقتصاد این جمهوری است.

وی خاطرنشان کرد: تولید خودرو، هلیکوپتر، هواپیما، کشتی، تجهیزات الکترونیکی، لوازم اپتیکی و  ماشین آلات کشاورزی در این جمهوری صورت می گیرد و از مسئولان دولتی و فعالان اقتصادی و تجار ایرانی برای حضور در این بازار دعوت می کنم و منتظر حضورشان در تاتارستان هستیم.

مینیخانوف تأکید کرد: تنها برای امضای تفاهم نامه به آذربایجان شرقی نیامده ایم و به دنبال عملیاتی کردن توافقات هستیم و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد حضور هیاتی بلند پایه از آذربایجان شرقی به ریاست استاندار در تاتارستان باشیم چرا که این جمهوری دروازه ورود و حضور در جمهوری فدرال روسیه است و در خصوص مشکل مراودات مالی نیز تلاش می کنیم راهکارهایی را از طریق بانک فدرال روسیه بیابیم.

انتهای پیام/ ۶۰۰۳۶


[ad_2]