میر تاج‌الدینی: عضویت ایران در گروه بریکس بیانگر قدرت‌ اقتصادی است/ افزایش سطح صادرات غیرنفتی ضرورت دارد
میر تاج‌الدینی: عضویت ایران در گروه بریکس بیانگر قدرت‌ اقتصادی است/ افزایش سطح صادرات غیرنفتی ضرورت دارد

[ad_1] عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس اعتقاد دارد قدرت‌های اقتصادی نوظهور در گروه بریکس حضور دارند از این رو عضویت تهران در این مجموعه بین المللی می تواند ظرفیت اقتصادی و صادراتی جدیدی برای کشورمان ایجاد کند. به گزارش قلم پرس،از تبریز، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در خصوص اهمیت پیوستن جمهوری اسلامی ایران به گروه بریکس، […]

[ad_1]


عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس اعتقاد دارد قدرت‌های اقتصادی نوظهور در گروه بریکس حضور دارند از این رو عضویت تهران در این مجموعه بین المللی می تواند ظرفیت اقتصادی و صادراتی جدیدی برای کشورمان ایجاد کند.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در خصوص اهمیت پیوستن جمهوری اسلامی ایران به گروه بریکس، اظهار کرد: قدرت‌های اقتصادی نوظهور در این مجموعه بین المللی حضور دارند از این رو عضویت تهران در بریکس می تواند ظرفیت اقتصادی و صادراتی جدیدی برای کشورمان ایجاد کند.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه چین و روسیه نیز عضو این پیمان بین المللی هستند که امری قابل تامل است، اظهار کرد: در واقع امروزه همکاری دو کشور یاد شده با ایران در بالاترین سطح خود طی ادوار گذشته است از این رو همکاری این کشورها می تواند سبب  تاثیرگذاری در مناسبات اقتصادی دنیا شود.

وی با بیان اینکه کشورهای عضو بریکس جمعیت قابل ملاحظه ای را شامل می شوند که این موضوع به نوعی به معنای دستیابی به بازارهای جدید است، ادامه داد: در واقع کشورهایی مانند برزیل، هند و آفریقای جنوبی نیز عضو این گروه هستند که هر کدام در عرصه های مختلف باید نیازمندی هایشان را از دیگر کشورها مانند ایران تهیه کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن بیان اینکه دیگر دوران اقتصاد تک قطبی به پایان رسیده است، افزود: به عبارتی طی دهه های گذشته ایالات متحده آمریکا خودش را اقتصاد برتر دنیا می دانست و بر این اساس شاهد حکمرانی دلار بر معادلات جهانی بودیم اما اکنون با ظهور قدرت های اقتصادی جدید مانن چین و غیره شاهد تغییر این معادله در دنیا هستیم.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین می توان اذعان کرد عضویت ایران در گروه بریکس می تواند بستر خوبی برای توسعه حوزه صادرات باشد زیرا کشورهای یاد شده همگی با جمهوری اسلامی روابط نزدیک و خوبی در عرصه سیاسی دارند.

پایان پیام/


[ad_2]