مونوکسیدکربن خانواده ای را داغ دار کرد
مونوکسیدکربن خانواده ای را داغ دار کرد

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی آذربایجان شرقی گفت: در دومین روز سال ۱۳۹۵ شاهد حادثه ناگوار فوت شهروند تبریزی بدنبال مسمومیت با مونوکسیدکربن بودیم به گزارش قلم پرس، حسینقلی زاده گفت: ساعت ۱۰:۱۲ دوشنبه مورخه ۱۳۹۵/۰۱/۰۲ , بدنبال اعلام گزارش کودک خردسالی با اپراتوری ۱۱۵ تبریز, پایگاه اورژانس ۲۰۶ به منزل […]

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی آذربایجان شرقی گفت: در دومین روز سال ۱۳۹۵ شاهد حادثه ناگوار فوت شهروند تبریزی بدنبال مسمومیت با مونوکسیدکربن بودیم
به گزارش قلم پرس، حسینقلی زاده گفت: ساعت ۱۰:۱۲ دوشنبه مورخه ۱۳۹۵/۰۱/۰۲ , بدنبال اعلام گزارش کودک خردسالی با اپراتوری ۱۱۵ تبریز, پایگاه اورژانس ۲۰۶ به منزل مسکونی در خیابان حجتی اعزام شد.
وی افزود:با بررسی تکنسینهای اعزامی و رسیدگی به وضیعت این مصدوم که بدنبال نشت مونوکسیدکربن از آبگرمکن روی داده بود, از فوت خانم ۲۹ ساله خبر دادند, که کودک خردسال با مشاهده مادرش به اورژانس ۱۱۵ اطلاع داده بود.
وی ادامه داد:علایم مسمومیت با منوکسید کربن می تواند طیف وسیعی از علایم را شامل شود که در بیماری های مختلفی دیده می شود.بسیاری از این علایم شبیه به علایم سرماخوردگی است و اکثر افراد فکر می کنند به دلیل سردی هوا دچار سرماخوردگی شده اند. سعی در خوابیدن می کنند.
۱- سردرد
۲- ضعف جسمانی
۳- سرگیجه و بی قراری
۴- تهوع و استفراغ
۵- خمیازه کشیدن بیش از حد
۶ – کاهش دید از علایم عمومی مسمومیت‌ها هستند
۷ – حالت خواب الودگی شدید، کسلی، خستگی و کاهش قدرت عضلانی از جمله علایم اولیه مسمومیت در افراد به شمار می‌روند.
حسینقلی زاده ادامه داد:چنانچه افراد در این مرحله متوجه چنین علایمی شدند، با خارج شدن از فضای الوده می‌توانند از پیشرفت مسمومیت پیشگیری کنند و محیطهای بسته ای همچون حمام خیلی زود افراد را بسمت کاهش هوشیاری و مرگ میبرد.