موفقیت‌های دفاع مقدس مدیون جهادگران بود/ دفاع مقدس را باید آن‌چنان که بود به نسل جدید انتقال دهیم
موفقیت‌های دفاع مقدس مدیون جهادگران بود/ دفاع مقدس را باید آن‌چنان که بود به نسل جدید انتقال دهیم
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه موفقیت‌های دفاع مقدس مدیون جهادگران بود، گفت: هیچ قرارگاه عملیاتی در دوران دفاع مقدس نبود که جهادگران در آن نباشند و تمامی موفقیت‌های آن دوران مدیون جهادگران بود، چون رزمنده ای که برای جنگ می رفت قبل از او سنگرش توسط جهادگران آماده بود.

به گزارش قلم پرس، عابدین خرّم در گردهمایی سنگرسازان بی سنگر تیپ مهندسی رزمی ۵۷ فجر جهاد سازندگی استان آذربایجان شرقی، با گرامی داشت یاد شهدای دفاع مقدس و به خصوص شهدای سنگرساز بی‌سنگر، اظهار داشت: امروز اگر امت اسلامی سربلند و سرافراز است به برکت دوران دفاع مقدس است و هویت، پایداری و جامعیت انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس شکل گرفته است.

وی افزود: حقیقتا اگر ما مصداق کاملی از عامل رشد و شکوفایی عزت و عظمت انقلاب اسلامی و ملت ایران را برشماریم حتما و قطعا در دوران دفاع مقدس شکل گرفت و آن هم به برکت ایثارگری انسان هایی است که غیر از خداوند متعال با کس دیگری معامله نکردند.

وی با بیان اینکه خانواده معظم شهدا کم توقع ترین افراد جامعه هستند و بدون چشم‌داشت، زندگی ساده و بی پیرایشی دارند، گفت: خانواده های شهدا مترجمان گفتمان امام و انقلاب در مکتب جهاد و شهادت هستند.

خرّم با اشاره به اینکه تعریف از شهدا برای نسل فعلی و آینده لازم است، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند اگر شما بچه های دوران دفاع مقدس این دفاع را جوری تبیین کنید که بچه مدرسه ای و بچه دانشگاهی مثل شما برداشت از جنگ داشته باشد به وظیفه خود عمل کرده اید؛ ایشان بحث جهاد تبیین را مطرح کرده اند، یعنی ارزشی که جهاد در دوران دفاع مقدس داشت با تبیین برابری می کند.

وی با بیان اینکه تمام تلاش دشمن این است که دفاع مقدس را تحریف کند، افزود: امروز جنگ، جنگ روایت هاست؛ در اغتشاشات اخیر در کف میدان در واقعیت چیزی نیست اما آنچنان آن را روایت می کنند انگار کشور و منطقه از دست رفته است.
در حالی که این اتفاقات محصول سال ها تلاش و تبلیغات و عملیات روانی است که دشمن انجام داده است.

خرّم ادامه داد: واقعیت ها و حقایق جنگ و دوران دفاع مقدس را باید خانواده شهدا تبیین کنند؛ امروز بزرگترین عامل خطری که در جامعه وجود دارد شبهه افکنی و شایعه سازی است و ما باید بگوییم در دوران دفاع مقدس با مظلومیت اما با اقتدار دفاع کردیم؛ با دست خالی اما با اراده ها و انگیزه های الهی دفاع کردیم.

وی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس لجستیک امکانات جنگ توسط مردم صورت گرفت و مردم هم جوانش را فرستادند، هم پشتیبانی کردند و هم راه شهدا را مثل حضرت زینب تبیین کردند.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: ما باید دفاع مقدس را آن چنان را اتفاق افتاده به نسل فعلی و نسل های آینده منتقل کنیم و نگذاریم انقطاع نسلی در جامعه اتفاق بیفتد.

 

انتهای پیام/