مهم تر از همه نجات جان بشر است / تاریخ المپیک توکیو دیرتر از تابستان ۲۰۲۱ نخواهد بود
مهم تر از همه نجات جان بشر است / تاریخ المپیک توکیو دیرتر از تابستان ۲۰۲۱ نخواهد بود
رییس کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد که جان انسان ها در اولویت قرار دارد و به همین خاطر با موافقت مسئولان ژاپنی تصمیم گرفته شد المپیک ۲۰۲۰ توکیو را به تعویق بیندازند.

به گزارش قلم پرس، بحران ویروس کرونا در جهان موجب شد بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو به تعویق بیفتد و تابستان سال بعد برگزار شود. این اتفاق برای نخستین بار در تاریخ رخ داد (پیش از این تنها سه بار المپیک به دلیل جنگ لغو شده بود و هرگز این دوره ها برگزار نشد). توماس باخ درباره دلایل چنین تصمیمی صحبت کرد.

رییس کمیته بین المللی المپیک (IOC) گفت: هرگز با چنین بحرانی روبرو نشده بودیم که یک ویروس در جهان فراگیر شود. با وجود اینکه قرار بود تا چهار هفته دیگر تصمیم نهایی را اعلام کنیم اما با افزایش شمار مبتلایان سریع تر اینکار را انجام دادیم.

باخ در مکالمه تلفنی که با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن داشت تابستان سال آینده را مناسب برگزاری بازی ها دید.

رییس IOC گفت: تا آن زمان بشر از بحرانی که هرگز پیش از این ندیده بود عبور خواهد کرد. تاریخ المپیک توکیو دیرتر از تابستان ۲۰۲۱ نخواهد بود و نام رسمی بازی ها “توکیو ۲۰۲۰” باقی خواهد ماند. بازی های المپیک یکی از سخت ترین تورنمنت هایی است که در جهان برگزار می شود. برای تدارک دیدنش تنها یک تماس تلفنی کافی نیست.

باخ در پایان اظهار کرد: تعویق بزرگترین رقابت ورزشی جهان ممکن است موجب خسارت زیادی شود اما مهم تر از همه نجات جان بشر است. به همین خاطر تجارت در اولویت قرار ندارد.