مهدی پیرجهان: دغدغه‌ام فینال المپیک است نه سهمیه/ برای دایموند لیگ قطر لحظه‌شماری می‌کنم
مهدی پیرجهان: دغدغه‌ام فینال المپیک است نه سهمیه/ برای دایموند لیگ قطر لحظه‌شماری می‌کنم

به گزارش ایسنا، مهدی پیرجهان در ماده دوی ۴۰۰ متر بامانع مسابقات بین‌المللی دوومیدانی جام امام رضا(ع) رکورد ۵۰.۱۱ ثانیه را ثبت کرد و به قهرمانی رسید. این دونده که به دنبال کسب سهمیه المپیک است، در مورد برگزاری جام امام رضا به ایسنا گفت: خوشبختانه اولین مسابقه بین‌المللی فضای باز ایران بعد از انقلاب […]

به گزارش ایسنا، مهدی پیرجهان در ماده دوی ۴۰۰ متر بامانع مسابقات بین‌المللی دوومیدانی جام امام رضا(ع) رکورد ۵۰.۱۱ ثانیه را ثبت کرد و به قهرمانی رسید.

این دونده که به دنبال کسب سهمیه المپیک است، در مورد برگزاری جام امام رضا به ایسنا گفت: خوشبختانه اولین مسابقه بین‌المللی فضای باز ایران بعد از انقلاب به میزبانی ورزشگاه امام رضا مشهد برگزار شد که استادیومی حرفه‌ای است و ورزشکاران به جز آفتاب انقلاب در پیستی مدرن هم رقابت داشتند که خیلی از نظر تنوع بهتر شده بود.

او در مورد عملکرد خود بیان کرد: برای شروع فصل بد نبود. با ۸۰ درصد آمادگی در این مسابقات شرکت کردم تا خودم را محک بزنم. مطمئن هستم که در مسابقات آتی عملکرد بهتری را از خودم به جای می‌گذارم و تلاش می‌کنم تا آمادگی‌ام را برای المپیک حفظ کنم.

پیرجهان در واکنش به اینکه انتظار بر این بود بهتر بدود و زمان کمتری را ثبت کند، گفت: ماده دوها بر خلاف ماده‌های دیگر است؛ ورزشکاران در پرش‌ها ۶ فرصت دارند که می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند و رفته رفته بهتر شوند اما در دوها فقط یک فرصت وجود دارد. از طرفی دونده‌ها ابتدای فصل رکوردی را ثبت و تلاش می‌کنند که در مسابقات بعدی آن را ارتقاء بدهند. البته توانستم بهترین رکورد سال آسیا را ثبت کنم و نتیجه بدی نبود اما اول فصل است و برای شروع بد نیست، چون باید از جایی شروع کرد. اولین رکورد فصلم هر چه که باشد همیشه یک ثانیه تا یک ثانیه و نیم پایین‌تر از آن می‌آیم چون ورزش‌هایم طبق آن است.

او در این مورد افزود: رقیبی در ایران ندارم و فاصله‌ام با نفر بعدی دو ثانیه و نیم است. این موضوع انگیزه‌ام را کم می‌کند. باید جایی بدوم که حداقل تا ۳۰۰ متر با کسی رقابت کنم اما در ایران چنین شرایطی را ندارم و یکی از دلایل رکوردم در جام امام رضا (ع) همین است. البته حدود ۱۱ روز دیگر به مسابقات بین‌المللی ترکیه اعزام می‌شوم و امیدوارم عملکرد و رقابت خوبی آنجا داشته باشم.

پیرجهان در مورد انتشار خبر قطعی شدن سهمیه المپیکش از طریق رنکینگ گفت: در حاشیه جام امام رضا گفتم که سهمیه‌ها از دو طریق رکورد و رنکینگ کسب می‌شود،  من تا این لحظه سهمیه رنکینگ را دارم و اگر در بازه زمانی تعیین شده همچنان در این جایگاه باشم سهمیه‌ام قطعی است. اکنون در رنکینگ‌ ۲۴ قرار دارم و تا جایگاه ۴۰ وارد المپیک می‌شوند. فکر نمی‌کنم تا هشتم تیر که رنکینگ نهایی اعلام می‌شود، اتفاق خاصی بیفتد چون دقیقا یک سال و نیم است که این جایگاه را دارم، حتی سال گذشته بیست و ششم بودم و امسال به ۲۴ رسیده‌ام.  مشکلی برای ورود به المپیک از نظر رنکینگ و رکورد ندارم و مطمئنم که اتفاقات خوبی می‌افتد. دغدغه من فینال المپیک است نه ورود به این بازی‌ها.

او با بیان اینکه یکی از دغدغه‌هایش  شرکت در مسابقات بین‌المللی است، افزود:  باید مسابقه‌ای پیدا کنم که در آن بدوم، نه  اینکه فقط برای خودم تمرین کنم.  خوشبختانه از دایموند لیگ قطر پذیرش شده‌ام و مرداد ماه در این رقابت‌ها می‌دوم. از روزی که پذیرش شده‌ام لحظه شماری می‌کنم و امیدوارم به زودی زمان آن برسد. مطمئنم که آنجا اتفاقات خوبی می‌افتد.

پیرجهان در پایان‌گفت: از خانواده‌ام که حامی همیشگی من بوده‌اند، از مربی‌ام آقای دادروان، همچنین آقایان صیامی، رحمتی و رضایی خیلی تشکر می‌کنم که نه تنها از من بلکه از تمام ورزشکاران حمایت می‌کنند. امیدوارم شاهد روزهای خوبی برای دوومیدانی ایران باشیم و سهمیه های بیشتری را کسب کنیم.

انتهای پیام